Hosszú idő óta nem történt hasonló a hazai fantasztikus irodalomban: egész napos konferencián dugták össze a fejüket a közeggel foglalkozó szerkesztők, írók, újságírók, bloggerek és kutatók. Minderre november 25-én került sor a Próza Nostra című irodalmi blog jóvoltából, amely a Világok találkozása címet adta az eseménynek. A konferencia délelőtti szekciója általánosabb irányból próbálta elhelyezni a populáris kultúra tudományos kutatását, illetve kommunikációját a magyar egyetemi élet és a kultúraközvetítés viszonyai között. Az első beszélgetés azt az örök témát feszegette, hogy létezik-e még, és ha igen, miért létezik a zsánerirodalom, vagy még tágabban a populáris irodalom szegregáltsága, lesajnáltsága a hazai intézményrendszerben. Például a fiatalok által is ismert és olvasott művek miért nem képezik részét a közoktatás tananyagának?
Bárány Tibor filozófus, kritikus szerint az irodalmi tananyag jelenleg mindent megtesz, hogy leszoktassa a fiatalokat az olvasásról – épp azokban az életszakaszokban találkoznak fontos szövegekkel, amikor nem tudnak velük mit kezdeni. Eközben elszalasztjuk azt a lehetőséget, hogy olyan műveken tanítsuk meg az irodalom szeretetét, amelyekre a diákok is tudnak reflektálni, hiszen közelebb állnak hozzájuk. A felsőoktatásban talán egy fokkal jobb a helyzet a hozzászólók szerint: a hasonló témákkal részletesen foglalkoznak az angol nyelvi szakok után a magyar szakokon is, és egyre inkább teret nyernek a populáris irodalmi tárgykörök. Egyre több tanár igyekszik az oktatás során kurzusokat építeni a populárisabb irodalmi szegmensre, és egyre több hasonló témájú szakdolgozat és doktori disszertáció készül. Keserű József, a komáromi Selye János Egyetem magyar nyelv és irodalom tanszékének docense elmondta: azt tapasztalja, hogy ilyen témájú kutatásokra sokkal nehezebb pályázati pénzt nyerni. Az egyetem oktatói működtetnek egyébként populáris kultúrával foglalkozó kutatócsoportot, de a hivatalos intézményi kereteken kívül – ennek minden hátrányával együtt.