Az Észak-Yungas út, Bolívia
Az El Camino de la Muerte-nek, magyarul a halál útjának nevezett 60 kilométeres szakaszt paraguayi rabok építették a 1930-as években, és a bátor autósokat a bolíviai fővárosból, La Pazból vezeti Corioco városába. Mindkét irányban járnak az autók, ám az út csupán három méter széles, és nincs védőkorlát. Sokszor heves esőzések és köd is nehezíti a közlekedést, és egy apró figyelmetlenségnek akár 600 méteres zuhanás lehet a következménye. Az út ezrek életét követelte már, amit keresztek jelölnek ott, ahol lezuhant az autó. Az adrenalinlöket és a gyönyörű kilátás azonban a bicikliseket is arra buzdítja, hogy végigmenjenek az úton. Az utóbbi időben építettek egy kerülőutat, ami a legveszélyesebb szakaszt kerüli ki.
Skippers út, Új-Zéland
A 19. század végén épült abból a célból, hogy a bányászok meg tudjanak közelíteni egy aranyban gazdag kanyont, azonban ma már az izgalmakat kereső turisták körében népszerű. Az autósoknak engedély kell ahhoz, hogy rámenjenek az útra, és a legtöbb biztosító társaság nem nyújt fedezetet az itt történt balesetek esetén. Ha az utazók biztonságosan leérnek a folyóig, akkor pedig vár rájuk a bungee jumping és a vadvízi evezés.
Transz-szibériai országút, Oroszország
A Szentpétervár és Vladivostock között húzódó 11 000 kilométeres út – amelynek nagy részét gulág foglyok építették – a nyugati oldalon érintetlen autópálya, míg a keletin földút. Az év legötbb szakában kitűnő feltételek között utazhatunk rajta, azonban a meleg, esős nyarakon néhány szakasz áthatolhatatlan ingovánnyá változik. Az orosz autósok szerencséjére az út legelhanyagoltabb részei azóta sokat fejlődtek.
Karakoram országút, Kína és Pakisztán
A világ egyik legmagasabban fekvő betonútja a pakisztáni Abbottabadtól (ami Oszama Bin Laden rejtekhelyéről lett ismert) a kínai Kashgar városáig fut. Lenyűgöző tájon vezet végig, ami népszerűvé teszi a kerékpárosok és a motorosok körében, de számos veszélyt tartogat magában: monszunesők, földcsuszamlások, erős havazás és magaslati betegségek nehezítik az utazást.
Stelvio-hágó, Olaszország
Bár egy jó minőségű betonútról van szó – ami az olaszországi Lombardiát köti össze Ausztriával –, az autósoknak mégis kihívást jelent a Stelvio hágón való átkelés. Akik északról közelítik meg az utat, azoknak 48 hajtűkanyarral kell megküzdeniük, a csodálatos alpesi kilátás pedig elvonhatja a sofőrök figyelmét.
Canning Stock út, Ausztrália
A Canning Stock út 1850 kilométeren húzódik a néptelen sivatagban, éppen ezért igen kedvelt a kalandvágyó utazók körében. Legalább három hétre, egy négykerék-meghajtású járműre, elegendő élelemre, vízre és tartalék alkatrészekre van szüksége annak, aki meg akarja tenni ezt az utat, és az sem árt, ha meg tudja javítani az esetlegesen lerobbant autót. A tankolást is előre meg kell szervezni azoknál a benzinkutaknál, amik útközben fellelhetőek, bár néhány, az út mentén élő őslakos közösségtől is lehet üzemanyagot vásárolni.
Taroko-szurdok, Tajvan
Ez a keskeny hegyi út páratlan kilátást nyújt az utazóknak, azonban a heves esőzések gyakran okoznak földcsuszamlásokat, ezen a régión ugyanis évente három-négy ciklon vonul át, ami minden alkalommal több mint egy méternyi csapadékot hoz magával, éppen ezért érdemes a várható időjárásról tájékozódni.
Dalton országút, Alaszka
Zoji La hágó, India
Transz-Szahara országút
Transzfogarasi út, Erdély
Szecsuán-Tibet országút, Kína
Ez a 2412 kilométeres út Chengdut és Lhászát köti össze, és több mint egy tucat hegyen vonul végig, ami számtalan hajmeresztő élményt garantál. A táj azonban csodálatos, így igen népszerűvé vált a turisták körében.
A Kabultól Dzsalalabadig vezető út, Afganisztán
A537-es út, Anglia
Eritrea
A World Health Organisation (WHO) szerint az egy főre jutó közúti halálesetek száma az Afrikában fekvő Eritrea országában a legmagasabb. 100 000 emberből körülbelül 48 veszti életét az utakon, míg például Kínában csupán 16,5, az Egyesült Államokban 13,9, Nagy-Britanniában pedig 5,4.