Budapest Airport: új, hosszú távú járatok kellenek

Új járatok kellenének New Yorkból és Torontóból, egy sor desztinációra lenne igény Ázsia jelentősebb fővárosaiból is. Ennek az igénynek a konkrét repülőjáratokra váltásának céljával vesz részt a Budapest Airport légi közlekedési és marketingcsapata az idei World Routes konferencián.

2012. 09. 24. 12:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nagy nemzetközi légitársaságok és repülőterek éves találkozóját az idén 18. alkalommal rendezik meg, ezúttal Abu-Dzabiban szeptember 29. és október 2. között. Ez az a fórum, amelyen a légi közlekedésben érintett valamennyi döntéshozó évente egy alkalommal összejön, hogy eszmecserét folytassanak az iparág jövőjéről és adatokat gyűjtsenek a piaci lehetőségekről. Egy-egy ilyen konferencián lehet érdemben befolyásolni a légitársaságok döntéshozóit azzal kapcsolatban, hogy mondjuk a 2013-as nyári menetrendben hová érdemes új járatot indítani. A Malév csődje nyomán keletkezett nehéz pénzügyi helyzet ellenére a Budapest Airport képviselői mindent megtesznek azért, hogy Abu-Dzabiban is bizonyítsák: Budapest változatlanul ígéretes célpont mind az üzleti, mind a szabadidős utazók számára.

 

 

A Malév csődje miatt törölte budapesti járatait az American Airlines (New York JFK) és a kínai Hainan Airlines (Peking), mert mindkét hosszútávú járaton sok átszálló utas érkezett Budapestre, hogy azután a Malévval folytassa utazását. A Budapest Airport a nemzeti légitársaság csődje óta több mint hat új európai légitársaságot hozott már Budapestre (Ryanair, Aegean Airlines, Blue1, Air Berlin, Transavia, Brit Air), és további két új járat nyitása várható a téli menetrendben. A német OLT Express októbertől indítja új, drezdai járatát, míg az Ural Airlines Oroszország szívéből, Jekatyerinburgból hoz utasokat Budapestre. Ezzel együtt a Budapest Airport légi közlekedési igazgatója szerint további erőfeszítésekre van szükség.

„Az egyik legutóbbi iparági felmérés, a Sabre@Airport Intelligence Data vizsgálatából kiderül, hogy Budapesten nagyobb piaci igény mutatkozik egy New York-i járatra, mint mondjuk Münchenből, Düsseldorfból, Stockholmból vagy éppen Prágából” – hangsúlyozta Kam Jandu. A Budapest Airport légi közlekedési igazgatója hozzátette: „Ehhez hasonlóan a kanadai Torontóból, részben az ott élő jelentős magyar közösség, a rokonlátogatók miatt is érezhetően nagyobb piaci igény lenne egy közvetlen tengerentúli járatra, hiszen a potenciális utazóközönség nagyobb mint mondjuk Bécsből, Koppenhágából vagy Madridból. Munkatársaim azzal a céllal utaznak Abu-Dzabiba, hogy meggyőzzék a légitársaságokat: Budapest továbbra is elsőrendű desztináció, a város nemcsak turisztikai szempontból, hanem az üzleti utasok számára is fontos célpont.”

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.