Az alkuszcégekhez egyre több ügyfél fordul annak érdekében, hogy ne csupán a biztosításkötés során, hanem a problémás kárügyintézés folyamatában is szakmai segítséget kapjanak. A biztosítóktól független alkuszok szakértelmük és biztosítói kapcsolataik révén számos probléma megoldását segítették elő. Ugyanakkor az ügyfelek maguk is sokat tehetnek azért, hogy a kárrendezés zökkenőmentes legyen. Kétrészes bejegyzésünk első felében a legfontosabb helyszíni buktatókat vesszük számba.
Teendők a helyszínen
Baleseti bejelentő: az autóban mindig tartsunk több nemzetközi (a köznyelvben a színe alapján „kék-sárgának” is nevezett) baleseti bejelentőt. Mivel a készséges károkozó később megváltoztathatja álláspontját, ezért fontos, hogy a bejelentő „14. megjegyzés” pontjában írásban nyilatkozzon arról, hogy a balesetben elismeri a felelősségét.
Több elem sérülése: Főként többszörös ütközés esetén fordul elő, hogy az autón eltérő helyeken is keletkezik sérülés. A biztosítóval történő egyeztetések során sokszor problémát okoz annak egyértelmű igazolása, hogy e sérülések mindegyike az adott baleset során keletkezett, ezért ezek megfelelő dokumentálására (fénykép, tanúk, rendőrségi jegyzőkönyv) fokozottan oda kell figyelni.
Okostelefon – mire jó, és mire nem: A balesetet bejelentő okostelefon-alkalmazások nem hitelesíthetők aláírással. A mobiltelefont ehelyett inkább a balesetet bemutató fényképek rögzítésére használjuk.
Rendőr kihívása: Három esetben mindenképpen hívjunk rendőrt a helyszínre: