Korunk változik, ez közhely, hiszen a kor attól kor, hogy más, mint ami előtte volt, és jó esetben jobb, fejlettebb, korszerűbb következik utána. Öltözködés területén az utóbbi évtizedek valóban gyökeres változásokat hoztak, átalakult a nők önképe, és ez által az is, ahogy öltözködnek, amit követnek, és ahogy a ruházatukkal, a megjelenésükkel üzennek.
Egyre nagyobb teret kap az ötletesség, a sajátságos és egyedi, ugyanakkor a brendek mindenhatósága – párhuzamosan hatva – ellentétes üzenet hordoz, azt sugallva, hogy elég bizonyos márkákat viselni, ezzel „megvehető” a biztos stílus.
Ez a kettős hatás egyre szélsőségesebben jelentkezik napjainkban. Egyesek mindent a márkáktól várnak, mások pedig élesen szembefordulva ezzel csakis a saját útjukban látják az üdvözítő megoldást. Ezzel magyarázható a vintizs darabok felértékelőse, a „használt” cuccok reneszánsza is. Jegyzem meg, itt nem az itthoni turkálókra gondolok, persze tudom, ott is felfedezhető egy-egy igazán érdekes és viselhető darab. A megfizethető márkák térhódítása jót tett az utcaképnek, hiszen egyre többen engedhetik meg maguknak ezek által az igényes megjelenést, igaz ez is egyfajta uniformizálódást hozott, de olyat, ami hasznos.
Úgy gondolom, hogy az igazság a kettő között van. Igenis sok jó és érdekes darabot mutatnak a nagy márkák, az ismert brendek, de attól, hogy valaki ezeket választja, még nem lesz stílusos. A stílusnak fogalmi feltétele az egyediség, a személyiség és a ruhadarab összhangja, az én varázsa.
A stílus csak akkor lesz emlékezetes, ha egyedi, ha nem majmol és másol, hanem felhasználva egyes ruhadarabokat, egyedit hoz létre, olyat, ami a sajátja valakinek.
Az a helyes út, ha az új évezred lányai és asszonyai egy olyan új önképet keresnek, melyet szigorúan önmaguknak „találtak ki”, mely önkép egyfajta érdekes egyvelege a magazinok divatjának, a földrajzi térség múltjának, a pénztárca által nyitott lehetőségeknek és a kínálatnak.
Az új kép persze csak annyira tud eredeti lenni, amennyire a személyiség, az őt kitaláló individuum izgalmas, de egyértelmű, hogy ma ezer stílusirány, ezer elképzelés létezik és él szorosan egymás mellett. Anne Wintour, az amerikai Vogue magazin legendás főszerkesztője éppen azzal tette a legtöbbet az új női képért, hogy a világ legnevesebb és legdrágább márkáit a mindennapossal, a könnyen elérhetővel vegyítve szerkesztette címlapra.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!