A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításnak jelenleg elválaszthatatlan része a bonus-malus rendszer. A legtöbb autós tisztában van vele, hogy a bonus tízfokozatú kármentességi kedvezményt jelent, a négyfokozatú malus pedig károkozás miatti pótdíjat takar. Kármentesség esetén évente egy fokozatot léphet előre lépni, míg károkozás esetén káronként két fokozatot veszíthet az autós.
A tét a jelenlegi nyomott kötelező biztosítási díjak mellett sem kicsi: B10 fokozatban (ebben található az összes autós közel harmada) csak az alapdíj felét kell fizetni, az M4 fokozat díjai pedig általában elérhetik az alapdíj két-, sőt háromszorosát. A megszerzett bonusra érdemes tehát vigyázni. Kisebb kár esetén például érdemes lehet kifizetni a kár összegét – erre a biztosítók utólag is lehetőséget adnak.
A kötelező biztosításhoz hasonlóan sok biztosító a casco biztosításnál is működtet bonus-rendszert, így jutalmazva azokat az ügyfeleiket, akik nem vették igénybe a biztosítás által nyújtott kártérítést. Itt a bonus mértéke egy-egy kármentes év után 5 százalék, egyes helyeken néhány év alatt összejöhet akár 40-50 százalékos díjkedvezmény is.
A blogban általános érvényű tanácsokkal igyekszünk szolgálni, ezek nem minden esetben jelentenek megoldást az egyedileg felmerülő helyzetekre. Bármilyen biztosítási tárgyú problémával szembesül, javasoljuk, keresse fel az ország legnagyobb biztosításközvetítő szövetségének honlapját. Itt pillanatok alatt kiválaszthatja, hogy problémájának megoldásában a szövetségbe tömörülő közel száz minőségi alkusz közül kinek a segítségét kívánja igénybe venni.