Piaci tapasztalatok igazolják, hogy a biztosítást kötő ügyfelek a legtöbb esetben nem ismerik az adott módozathoz tartozó részletes feltételeket. Ez az online biztosításkötés során még fokozottabban jelentkezik, ahol a gyorsaság amúgy is fontos szempont az ügyfelek számára. Pedig a jogszabályi előírásoknak megfelelően a szolgáltató felkínálja a részletes feltételeket, sőt a szerződéskötési felületre jutásnak eleve feltétele az, hogy kipipáljuk: megismertük a részletes feltételeket.
A köznyelv előszeretettel nevezi ezeket a feltételeket „apró betűs résznek”, utalva arra, hogy a szolgáltató itt igyekszik elrejteni azokat a buktatókat, amelyekkel így nagy eséllyel csak később, a szerződés aláírását követően szembesül az ügyfél. Pedig ennek alaphelyzetben igen fontos gyakorlati haszna van: ilyenkor ugyanis a szerződőnek nem egy bonyolult, részletekbe menő, hosszú irományt, hanem egy, csak a lényeget (például az igénybe vett szolgáltatást, annak időtartamát és árát) tartalmazó szerződést kell aláírnia. A szolgáltatással kapcsolatos fontosnak ítélt többi szempontot tartalmazzák az általános szerződési feltételek.
A blogban általános érvényű tanácsokkal igyekszünk szolgálni. Ezek nem minden esetben jelentenek megoldást az egyedileg felmerülő helyzetekre. Bármilyen biztosítási tárgyú problémával szembesül, javasoljuk, hogy keresse fel az ország legnagyobb biztosításközvetítő szövetségének honlapját. Itt pillanatok alatt kiválaszthatja, hogy problémájának megoldásában a szövetségbe tömörülő közel száz minőségi alkusz közül kinek a segítségét kívánja igénybe venni!