A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításnak jelenleg elválaszthatatlan része a bonus-malus rendszer. A legtöbb autós tisztában van vele, hogy a bonus tízfokozatú kármentességi kedvezményt jelent, míg a malus 4 fokozatú károkozás miatti pótdíjat takar. Kármentesség esetén évente egy fokozatot lehet előrelépni, míg károkozás esetén káronként két fokozatot veszíthet a károkozó autós.
A tét a jelenlegi nyomott kötelező biztosítási díjak mellett sem kicsi: B10 fokozatban (ebben található az összes autós közel harmada) csak az alapdíj felét kell fizetni, míg az M4 fokozat díjai általában elérhetik az alapdíj két-, sőt háromszorosát is. Ezért a megszerzett bonusra érdemes vigyázni. Kisebb kár esetén például érdemes lehet kifizetni a kár összegét – erre a biztosítók utólag is lehetőséget adnak.
A kötelező biztosításhoz hasonlóan sok biztosító a casco biztosításnál is működtet bonusrendszert, így jutalmazva azokat az ügyfeleiket, akik nem vették igénybe a biztosítás által nyújtott kártérítést. Itt a bonus mértéke egy-egy kármentes év után 5 százalék, de egyes helyeken néhány év alatt összejöhet akár 40-50 százalékos díjkedvezmény is.
A blogban általános érvényű tanácsokkal igyekszünk szolgálni. Ezek nem minden esetben jelentenek megoldást az egyedileg felmerülő helyzetekre. Bármilyen biztosítási tárgyú problémával szembesül, javasoljuk, hogy keresse fel az ország legnagyobb biztosításközvetítő szövetségének honlapját. Itt pillanatok alatt kiválaszthatja, hogy problémájának megoldásában a szövetségbe tömörülő közel száz minőségi alkusz közül kinek a segítségét kívánja igénybe venni!