Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy albérlőim elköltöztek, amit utólag tudtunk meg, és maradt utánuk számlatartozás, amit édesanyám kifizetett, és albérleti díjtartozás is. Szerződést kettőt írt alá édesanyám, de az egyiket a munkahelyükre adták le, a másikat a munkaügyi központnak, édesanyámnál nincs szerződés, aki nyugdíjas 71 éves és édesapám tavaly szeptemberben hunyt el. Több bútort tönkretettek és a háztartási szemetet is otthagyták, több zsákkal. Ilyen esetben hova tudok fordulni, amikor az új címüket nem tudom, tehát felszólító levelet csak a munkahelyükre tudnék küldeni, illetve hogy ez kell-e, vagy egyből írhatunk a közjegyzőnek, illetve a háztartási szemét ügyében mi a teendőnk?
Tisztelt Kérdező!
Egy szerződést (legalább másolatban) mindenképpen javasolnék beszerezni, mert ha további jogvita lesz, szüksége lesz rá. A tartozások behajtása miatt közjegyzőhöz lehet fordulni és kérni lehet fizetési meghagyás kibocsátását. Ehhez kelleni fog a bérlők lakcíme is, a személyes adataik (születési adatok, anyja neve) alapján a lakcímnyilvántartótól igényelni lehet. A háztartási hulladékot el tudják szállítani egy hulladékgyűjtő udvarba vagy szeméttelepre.
A problémára nem kizárólag az általunk megírt válasz lehet a követendő példa, elképzelhető, hogy létezik más megoldás, a kérdés más nézőpontból való megközelítése. A fenti témáról további kérdéseket olvashat, illetve kérdéseket tehet fel oldalunkon, a www.onlinejogsebesz.hu weboldalon.