Még ég a Szent Gotthárd alagút

A svájci Gotthard-alagútban este még mindig égett a délelőtti baleset miatt keletkezett tűz. A tűz nyomán erős robbanás is bekövetkezett és mintegy száz méter hosszúságban leomlott az alagút mennyezete. Feltehetőleg az alagútban rekedt autókban és a robbanás utáni füstben még többen meghaltak.

MTI
2001. 10. 24. 19:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szakértők szerint legkorábban csak holnap tudják eloltani a tüzet, így csütörtök előtt nem várható pontos adat a halálos áldozatok számáról. Valószínűnek tartják, hogy az autókban, és a mennyezet romjai alatt is vannak még áldozatok, továbbá többen életüket vesztették a menekülők közül is füstmérgezés következtében. A baleset idején az alagútban mintegy kétszáz gépkocsi volt.

Óriási közlekedési káoszra kell számítani a fontos észak-déli útvonalon lévő alagút lezárása nyomán, mivel a Franciaországból Olaszországba vezető Mont Blanc-alagutat 1999-ben egy harminckilenc ember életét követelő baleset nyomán lezárták, s felújításának befejezése, újbóli megnyitása csak az év végéig nem várható. Ausztriában, ahol idén két súlyos alagútbaleset történt, újra fellángolt a vita az alagutak biztonságáról. A svájci tűzoltók azt hangsúlyozták, hogy az alagútban legalább 20-50 méteres követési távolságot kell tartani, s tűz esetén haladéktalanul el kell hagyni a gépkocsit.

Az újabb súlyos baleset nyomán az Európai Bizottság úgy ítéli meg, hogy napirendre kell tűzni az Alpok alatt átvezető közúti alagutak biztonságának kérdését. Loyola de Palacio, a közlekedéssel foglalkozó biztos Brüsszelben emlékeztetett arra, hogy alig három év alatt a Mont Blanc-alagútban és a Tauern-alagútban 1999-ben bekövetkezett katasztrófák után a mostani a harmadik ilyen eset.

Mindez alapvető kérdéseket is felvet az Alpokon áthaladó teherforgalmat illetően, amelynek jelentős részét Brüsszel szerint hosszú távon a vasútra kell áthelyezni. Különösen vonatkozik ez a Brennerre és a Lyon-Torino tengelyre. De Palacio a közlekedésről szóló Fehér Könyvében az alagutak biztonságára vonatkozóan minimális követelményeket rögzítő szabályozás kidolgozását javasolta, s elképzelését 2002 elején szándékozik az Európai Parlament elé terjeszteni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.