A jegy árát arra hivatkozva nem akarták megtéríteni, hogy „vis maior” történt, vagyis az időjárás volt a ludas.
De akkor miért indultak más gépek, míg mintegy harmincat töröltek?
Jan Van der Cruysse, a brüsszeli nemzetközi reptér szóvivője szerint délelőttre kitisztul a helyzet.
Nem tisztult: a reptér óránként ellenőrzött honlapján óránként változtak az indulások mellett álló információk.
Ezek szerint egyórás késéssel, 10:49-kor indulhatott Budapestre az American Airlines/Malév járat, de törölték a szintén 9:49-es indulásra tervezett belga SN Brussels járatot.
A kora reggeli, végül nem indított gépen már voltak, akik másodszor próbáltak szerencsét, és tegnap is azt mondták nekik: menjenek haza, ha Brüsszelben laknak, vagy keressenek szállodát. És, tanácsolták nekik, jöjjenek ki másnap, hátha felférnek a gépre. Ami újabb négy órai felkelés, a hóesés miatt bizonytalanná vált taxijáratokról már nem is beszélve.
Közben kimerült emberek aludtak a reptéri csarnok kövezetén.
Csütörtökön Belgiumban negyed százada nem látott dugók alakultak ki: teljes hosszuk a közlekedésrendészet szerint elérte az 510 kilométert.
A hoppon maradt magyar utasok közül volt, aki a Wizzair-rel próbálkozott, de annak már a tegnapi és mai járatára is minden jegy elkelt, a következő napokra pedig 179 eurós árban maradt még néhány hely.
Ami viszont szintén érthetetlen: ha a fővárostól majd’ hatvan kilométerre fekvő Charleroi repülőtéren – az olcsó járatok légikikötője – nem töröltek járatot, akkor a jóval nagyobb brüsszeli reptéren a számos kifutópálya közül miért csak egyetlen egy maradt használható állapotban? „Európa szívében”?
A reggeli járatról szintén lemaradt magyar légügyi szakértő elmondta: ha Taszáron forró levegővel le tudják tisztítani a havat a kifutópályáról, akkor ugyanez elvárható lenne a belga főváros nemzetközi repülőterén is.
Diplomáciai nagyüzem Budapesten: mindenki ránk figyel