Reptéren alvó utasok – Káosz a belga utakon is

„Ott álltunk hat másik géppel a kifutópályán, amikor közölték, a budapesti járat nem indul” – hívta fel lapunk irodáját tegnap reggel egy hazatartó hölgy, akit a belga SN Brussels egyszerűen hazaküldött, miután törölték a 6 óra 40 perckor induló járatot.

2009. 12. 18. 20:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A jegy árát arra hivatkozva nem akarták megtéríteni, hogy „vis maior” történt, vagyis az időjárás volt a ludas.

De akkor miért indultak más gépek, míg mintegy harmincat töröltek?

Jan Van der Cruysse, a brüsszeli nemzetközi reptér szóvivője szerint délelőttre kitisztul a helyzet.

Nem tisztult: a reptér óránként ellenőrzött honlapján óránként változtak az indulások mellett álló információk.

Ezek szerint egyórás késéssel, 10:49-kor indulhatott Budapestre az American Airlines/Malév járat, de törölték a szintén 9:49-es indulásra tervezett belga SN Brussels járatot.

A kora reggeli, végül nem indított gépen már voltak, akik másodszor próbáltak szerencsét, és tegnap is azt mondták nekik: menjenek haza, ha Brüsszelben laknak, vagy keressenek szállodát. És, tanácsolták nekik, jöjjenek ki másnap, hátha felférnek a gépre. Ami újabb négy órai felkelés, a hóesés miatt bizonytalanná vált taxijáratokról már nem is beszélve.

Közben kimerült emberek aludtak a reptéri csarnok kövezetén.

Csütörtökön Belgiumban negyed százada nem látott dugók alakultak ki: teljes hosszuk a közlekedésrendészet szerint elérte az 510 kilométert.

A hoppon maradt magyar utasok közül volt, aki a Wizzair-rel próbálkozott, de annak már a tegnapi és mai járatára is minden jegy elkelt, a következő napokra pedig 179 eurós árban maradt még néhány hely.

Ami viszont szintén érthetetlen: ha a fővárostól majd’ hatvan kilométerre fekvő Charleroi repülőtéren – az olcsó járatok légikikötője – nem töröltek járatot, akkor a jóval nagyobb brüsszeli reptéren a számos kifutópálya közül miért csak egyetlen egy maradt használható állapotban? „Európa szívében”?

A reggeli járatról szintén lemaradt magyar légügyi szakértő elmondta: ha Taszáron forró levegővel le tudják tisztítani a havat a kifutópályáról, akkor ugyanez elvárható lenne a belga főváros nemzetközi repülőterén is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.