Julio Bove, a forgatókönyv egyik szerzője és producere szerint azért kell még várni, mert zajlanak a film utómunkálatai. Szeretnék benevezni a szeptember 17–25. között tartandó San Sebastián-i (Donostia) filmfesztiválra is, és a producer biztosra veszi, hogy a későbbi bemutatás ellenére sem veszti el időszerűségét. A főszereplő a népszerű argentin színész, Federico Luppi, aki a cukorbeteg zenészt, Antonio Funest alakítja a drámai hangvételű és szürreális elemekkel tarkított nagyjátékfilmben.
Az alaphelyzet argentinok millióinak ismerős, és mélyen belevésődött emlékezetükbe: a főszereplő 2001 júliusában szembesül a rideg ténnyel bankjában, hogy azért nem vehet föl pénzt létfontosságú gyógyszerének kiváltásához, mert bevezették az első pénzügyi korlátozást. Az alkotók és alakítók nagy kihívása, hogy szembesítsék a nézőket a ténnyel és a nem is olyan régi emlékekkel, vajon mit tud kezdeni magával az ember, ha ő maga az egyetlen pénzkereseti forrás? Itt kezdődik a játékfilm drámai eseménysorozata, amely azt is bemutatja, hogyan vezetett ez a helyzet végül az államcsődhöz, és az argentinok hogyan igyekeztek túlélni ezt a csapást: az életben maradásért küzdő és kétségbeesett főszereplő úgy indítja el az események láncolatát, hogy kirabolja a bankot egy kézigránátnak látszó tárggyal.
A 2001 végén végül valóban államcsődöt jelentett kormány úgy kerülte el a pénzügyi rendszer összeomlását is, hogy többek között újra pénzügyi korlátozást vezetett be. Megtiltotta a heti 250 dollárnál vagy pezónál nagyobb összegű készpénzfelvételt, és igyekezett megakadályozni a külföldi átutalásokat is. De az újabb államcsőd veszélye még mindig nem múlt el, és a dél-amerikai ország évek óta képtelen elérni, hogy átütemezzék adósságát, sőt továbbra is nagyon nehezen jut hitelekhez.
(elmundo.es – Spanyolország, wikipedia.org)
Vitályos Eszter: Péter, hát van neked bőr a képeden, hogy te még a nők elleni erőszakról prédikálsz?