Mario Musa a Buda–Kanizsa-vasútvonal megnyitásának 150. évfordulóját ünnepli, a hét végén tartott nagykanizsai rendezvényen beszélt arról, hogy a múlt hónapban megkezdték a mintegy 300 kilométeres, Gyékényes–Botovo határátkelőtől a tengerig tartó pálya első szakaszának korszerűsítését.
A Kapronca (Koprivnica) és Körös (Krizevci) közötti, nagyjából 30 kilométeres vonal volt eddig a legrosszabb állapotban, ezt horvát állami beruházásként, 25 millió eurós ráfordítással másfél év alatt újítják fel. A horvát tengeri kikötő és Közép-Európa közötti áruszállítás legfőbb vasútvonalának teljes horvátországi rekonstrukciója 3,5 milliárd euróba kerül.
A munkálatok finanszírozására európai és kínai érdeklődés is mutatkozik, de a horvátok elképzelése szerint a csatlakozás után európai uniós forrásból modernizálnák a vonalat. A jelenlegi tervek szerint kezdetben 160 kilométeres sebességű haladást tenne lehetővé a felújítás, ennek részeként két sínpárra bővítenék a vonalat, amelyet később még gyorsabb közlekedésre is alkalmassá tennének.
A Gyékényestől Zágrábon át az Adriáig tartó vasút egy részét – Károlyvárostól (Karlovac) a tengerig – teljesen új nyomvonalra helyeznék át, a 150 éve hegyvidéken épült, jelenlegi szakaszt délről kerülné el az új pálya. Mario Musa hozzátette: a kivitelezésre egyelőre nincsenek pontos határidők kitűzve, mert előbb a finanszírozási hátteret szeretnék megteremteni hozzá.
(MTI)
160-nal roboghat majd a vonat az Adriára
Két sínpárral és részben új nyomvonalon újítják fel és teszik gyorsvasúti közlekedésre is alkalmassá a magyar határtól Fiuméig (Rijeka) tartó vasútvonalat Horvátországban – mondta el a horvát vasúttársaság (HZ) személyszállítási üzletágának igazgatósági tagja az MTI érdeklődésére.
2011. 06. 28. 4:42
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!