A hiperszonikus géppel, amelyet az amerikai légierő kaliforniai Vanderbilt támaszpontjáról indítottak útnak, röviddel felbocsátása után megszakadt a kapcsolat – közölte csütörtökön az amerikai védelmi kutatásokat felügyelő DARPA ügynökség. Pike szerint a mérnökök így is szerezhetnek hasznos információkat a tekintetben, mi működött és mi nem, még ha a repülőút igen hamar véget is ért. A kulcskérdés annak elemzése, mi történt a kapcsolatvesztés előtti utolsó öt másodpercben – tette hozzá
A DARPA közleménye szerint a probléma az aerodinamikus repülésre való átmenet kritikus pontján történt. „Több mint kilencpercnyi adatot gyűjtöttünk össze, mígnem egy anomália miatt elvesztettük a jelet. Az első jelzések szerint a gép a tervezett útvonal mentén a Csendes-óceánba csapódott.” A közlemény idézi Chris Schulzot, a légierő őrnagyát, a HTV-2 program vezetőjét arról, milyen kihívást jelent a repülés egy „gyakorlatilag felderítetlen területen”. „Tudjuk, hogyan juttassunk el egy repülőgépet az űr közelébe – mondta. – Tudjuk, hogyan állítsuk át atmoszférikus hiperszonikus repülésre. Azt azonban még nem tudjuk, hogyan érhetjük el a kívánt vezérlést a repülés aerodinamikus szakaszában. Ez bosszantó, de bízom abban, hogy van megoldás. Meg kell találnunk.”
(MTI)
Kudarc az amerikai kísérleti program
A hiperszonikus repülés kísérleti programja még „gyerekcipőben jár”, így a Falcon HTV-2 nevű, pilóta nélküli siklórepülő csütörtöki kudarca nem meglepő – vélekedett John Pike védelmi elemző, a Globalsecurity.org portál vezetője.
2011. 08. 12. 10:01
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!