Az Új Szó című szlovákiai magyar napilap szerint ismét felmerült ez a lehetőség, és a szlovák vasúttársaság elemzéseket készíttet a lehetőségekről. A gömöri régióban több, már évek óta vagy a közelmúltban bezárt szárnyvonal kihasználása is szóba jöhet. A leggyorsabban a Rimaszombat–Poltár-vonal helyén lehetne kiépíteni kerékpárutat.
A mintegy 40 kilométer hosszú szakaszon már szinte mindenhol felszedték a síneket és a talpfákat, de a pályatest még jó állapotban van. Igény is lenne a kerékpárútra, két járási központot kötne össze, a vidék természeti szépségei könnyen megközelíthetővé válnának, és számos építészeti érdekesség is található az egykori vasútvonal közelében.
A Szlovák Vasúttársaság a közlekedési minisztériummal is felvette a kapcsolatot a szárnyvonalak kerékpárúttá való átalakításának ügyében. Javaslataik szerint konkrétan a Poltár–Rimaszombat-, az Úszor–Somorja-, a Dévény–Stomfa-, a Révkomárom–Gúta-, a Pöstyénfürdő–Verbóc-vonalon kezdődhetne meg a kerékpárutak építése. Az előzetes becslések szerint egy kilométer jó minőségű és a normáknak megfelelő bicikliút 35-40 ezer euróba kerülne.
Kerékpárutak lesznek vasútvonalak helyett?
Nem kizárt, hogy kerékpárutak épülnek a bezárt vasúti szárnyvonalak mentén Szlovákiában.
2011. 11. 30. 9:17
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!