Nagybevásárló férfiak az új reklámok célpontjai

Egyre több férfi hajlandó bemerészkedni az áruházakba, a marketingcsapatok pedig a trendet figyelembe véve igyekeznek megszólítani az élelmiszerboltok új közönségét.

Kovács N. László
2011. 12. 30. 14:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az évente 560 milliárd dolláros forgalmat produkáló élelmiszer-kereskedelem eddig teljességgel a nőket tekintette fő célpontjának – okkal. A legfrissebb kutatásokból azonban kiderül, immár a férfiak is hajlandók felvenni a szatyrot és bevásárolni. Az egyik piackutató szerint 2011-ben a háztartások 31 százalékában volt hímnemű a „főbevásárló”. A Yahoo közvélemény-kutatásán ez az arány az 51 százalékot is túllépte, a legtöbben pedig a vásárlandó árukról is maguk döntenek.

A szakértők szerint egyrészt a válság okolható a változásért: aránylag több férfi vesztette el munkahelyét, mint nő, így rájuk maradt a vásárlás. Nem csupán a munkanélküliek kezdtek el azonban boltba járni. „Egyre többen vásárolnak, egyre többen főznek a gyerekükkel – ez a kötődés egyik fajtája a fiatal apukáknál – magyarázza Phil Lempert szupermarket-szakértő. – Nem olyanfajta nőiesedés ez, mint a néhány évvel ezelőtti metroszexuális hullám, egyszerűen próbálnak beilleszkedni a családba.”

Ezt a változást pedig a kereskedők is figyelembe veszik. A Wal-Mart és a Target (két nagy amerikai szupermarketlánc) egyfajta „férfisorokat” vezetett be: itt a korábban szétszórva található férfikozmetikumokat gyűjtötték egy helyre. A Kraft Foods élelmiszer-ipari óriás pedig speciálisan férfiaknak szánt termékeket kezdett kibocsátani: ezek közül óriási sikert aratott a MiO nevű vízízesítő folyadék és a csirkéhez ajánlott Philadelphia sütőkrém. A cég kreatív részlegének alelnöke közölte, a vásárló férfiak megszólítására ezek után még nagyobb hangsúlyt fognak fektetni.

(Los Angeles Times, latimes.com)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.