Már több a városlakó, mint a vidéki

Kína történelmében először haladta meg a városlakók száma a vidéken élőkét: a városi népesség tavaly 21 millióval növekedett, és átlépte a 690 milliót, ami az ország lakosságának 51,27 százaléka – derül ki az országos statisztikai hivatal keddi jelentéséből.

NT
2012. 01. 17. 15:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezzel egy időben a vidéken élők száma 14,6 millióval csökkent, vagyis 656,6 millió körül van. Az ország összlakossága 6,44 millióval bővült 2011-ben, és elérte az 1,34 milliárdot. A 15 és 64 év közöttiek száma megközelítően 1 milliárd főt tesz ki, ami a lakosság 74,4 százaléka.

A statisztikai hivatal adataiból kiderül az is, hogy a városokban az egy főre jutó jövedelem tavaly 8,4 százalékkal lett magasabb, míg a vidékiek körében az éves növekedés mértéke 11,4 százalék. Ugyanakkor a városlakóknál ez 21 810 jüant, vagyis csaknem 840 ezer forintot jelent, míg vidéken átlagosan ennek a kevesebb mint egyharmadát kapják, 6977 jüant keresnek az emberek. Ez nagyjából 270 ezer forintnak felel meg.

A kínai vándormunkások száma 2010-hez képest 4,4 százalékkal emelkedett, ami azt jelenti, hogy már 10,5 milliónál többen vannak.

A városokba áramlást az alig több mint három évtizede bevezetett gazdasági reform, a vállalkozások, a lehetőségek széles körének megnyílása, a jobb oktatási lehetőségek, szolgáltatások, a jobb életminőséget nyújtó körülmények indították meg. 1979-ben még az ország lakosságának 81 százalékát sorolták a „vidéki” kategóriába.

Mára a gondot épp a felduzzadt városok lakosságának szociális ellátása, foglalkoztatása jelenti, s az urbanizációval együtt járó egyéb gondok, így például a közlekedés és a környezetvédelem.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.