Semmit sem tudnak Auschwitzról

Egy felmérés szerint Németországban minden ötödik fiatal felnőtt számára semmit sem jelent ez a szó.

BL
2012. 01. 26. 20:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Stern című hírmagazinban ismertetett reprezentatív felmérés szerint a 30 év alatti felnőttek 21 százalékának nincs információja arról, hogy mit jelöl az Auschwitz kifejezés. A 30 éven felülieknél ez az arány már csupán 5 százalék, a 82 milliós ország lakosságát együttvéve pedig 90 százalék tudja, hogy Auschwitz az auschwitz-birkenaui koncentrációs és megsemmisítő tábor elnevezése.

Ugyanakkor a német lakosság 31 százalékának nincs tudomása arról, hogy a tábor a mai Lengyelország területén működött, 43 százalék pedig még egyet sem keresett fel a náci népirtást bemutató – egykori táborok helyén kialakított – emlékhelyek közül – mutatta ki a Forsa közvélemény-kutató intézet.

A kutatást a holokauszt áldozatainak nemzetközi emléknapjára időzítve ismertette a Stern. Az emléknapot január 27-én, az auschwitz-birkenaui tábor 1945-ben történt felszabadításának évfordulóján tartják az ENSZ-közgyűlés egy 2005-ös döntése alapján. Az erről szóló, egyhangúlag elfogadott határozat hangsúlyozza „az emlékezés és a tanítás kötelességét”, hogy a jövő nemzedékei megismerjék a hatmillió, túlnyomórészt zsidó áldozatot követelő náci tömeggyilkosságok történetét.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.