Meg kellett várni, hogy a segélygomb megnyomására jogosult, kellően képzett ember érkezzen a helyszínre, ami 75 percbe telt. A szakember azután ügyesen benyomta a gombot, az 55 éves nagymama és unokája pedig egy pillanattal később kiszabadult. A vásárlás háromgenerációs volt: a nagyanya lánya, a gyermek anyja is részt vett benne, de ő szerencsére a végén kicsit elszakadt családtagjaitól, így nem lett fogoly. Még visszament valamiért, miközben anyja és gyermeke az autóparkolóba liftezett lefelé. Az elakadást követően a nagyanya nyomkodta ugyan a vészcsengőt, ám semmi sem történt. Kénytelen volt mobiltelefonján értesíteni a lányát, aki csak nagyon nehezen tudott segítséget keríteni.
A felvonó előtt egyre idegesebben várakozva megkérdezte a személyzettől, hogy ugyan miért nem nyomják meg végre a segélygombot, ha úgyis pontosan tudják, hogy az mire való. Azt a választ kapta, hogy tilos nekik a gombnyomás az egészségügyi és biztonsági előírások miatt. „Nem arról volt szó, hogy fizikailag képtelenek lettek volna elindítani a liftet, hanem hogy nem szabad nekik!” – idézte a még mindig hitetlenkedő anyát a The Daily Telegraph című brit lap.
Az Asda áruház szóvivője vitatta a liftrabság időhosszát – az szerinte 50 perc volt –, és azzal érvelt az eljárás védelmében, hogy a technikust éppen a liftben rekedtek biztonsága végett hívták ki. A szóvivő állítása szerint az 50 percből 20 telt el a szerelő megérkezéséig, a további fél órában a szakember a lift javításán dolgozott. A szóban forgó áruház Weymouth városában van. Az anya elmondta a lapnak, hogy az áruház részéről még csak elnézést sem kértek tőle, nemhogy felajánlottak volna kárpótlást a megvásárolt mélyhűtött árukért, amelyek olvadásnak indultak a lifthiba miatt.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!