Látva Rick Santorum jelentős előnyét, Mitt Romney Michiganben is elővette jól ismert szuperfegyverét: a korábbi államokhoz hasonlóan szó szerint milliókat költ ellenfele lejáratására. A neki engedelmeskedő Super PAC, a Restore Our Future bejelentette, hatmillió dollárt költ reklámra az elkövetkező hetekben. Ebből mintegy másfél millió jut Michiganre, ahol Romney „washingtoni bennfentesnek” nevezi ellenfelét. Ezenfelül maga a „hivatalos” kampány is majdnem ugyanennyit költött hirdetésekre. A piszkos munkát elvégezte a Super PAC, Romney itt a pozitív üzenetre koncentrálhat, a reklám így a családi kapcsolatokat és az autóipar szeretetét hangsúlyozza. Santorum hasonló médiastratégiát követ, ám lényegesen kevesebb pénzből: elemzők szerint harmadannyi sugárzási időt sem vásárolhat magának, mint ellenfele.
Mindeközben az elnök jelenleg Kaliforniában kampányol, útja pedig jól jelzi, hogy bár a szavazást az átlagemberek döntik el, a pénz legalább akkora úr. A háromnapos minikörút egyik percében a gyári munkások előtt felszólaló Obama a munkahelyteremtés fontossága mellett a gazdagok megadóztatásáról beszélt, néhány órával később pedig már az előbb ostorozott csoporttal parolázott. Az esti kampányvacsorára majdnem 40 ezer dollár volt a belépő, és az elnök mellett olyan illusztris személyiségek szürcsölték a francia pezsgőt, mint George Clooney, vagy Jim Belushi. Obama számára is rendkívül fontosak a vagyonos támogatók: tavaly összegyűjtött 220 milliójának mintegy 30 százalékát a nagy adományozók néhány száz fős köre szedte össze.
A legfrissebb közvélemény-kutatások szerint a javuló gazdasági mutatók és a republikánus torzsalkodás is az elnök malmára hajtják a vizet: Obama 8-10 százalékkal vezet konzervatív riválisai előtt a legfrissebb közvélemény-kutatások eredménye szerint.
(CNN, cnn.com, Seattle Post Intelligencer, seattlepi.com)

Diónyi jégeső, felhőszakadás és drasztikus lehűlés várható