Egyedül a Mumbai (Bombay) külvárosait és a központot összekötő vonatok kerekei alatt mintegy hatezren vesztették életüket. „A helyzet különösen veszélyes Mumbaiban, ahol néhol 4–5 vagy még több sínpár fut egymás mellett, két oldalukon pedig nyomornegyedek sorjáznak. Az itt élőknek nincs más választásuk, mint átsétálni a síneken” – magyarázta I.M.S. Rana szakértő.
Nagyjából ezer ember halt meg azért, mert ütközéskor vagy kisikláskor leesett a zsúfolt vonatról. Indiában gyakori látvány, hogy a szerelvényekről fürtökben csüngenek az emberek, s még a tetőkön is utaznak. Az indiai vasúthálózat a negyedik legnagyobb a világon (64 ezer kilométer), és naponta mintegy 20 millióan utaznak rajta.
A kérdéssel foglalkozó kormányzati bizottság szerint a biztonsági előírások betartása, valamint az átkelők híddal és felüljáróval való ellátása csökkenthetné a halálos balesetek számát. Ez ugyanakkor mintegy 10 milliárd dollárjába kerülne Újdelhinek. A bizottság korábbi javaslatai süket fülekre találtak, s várható, hogy most sem történik másképp.
Évente tizenötezren vesznek oda a síneken
Tizenötezer indiai hal meg évente a vasúti síneken való átkelés során – derült ki egy kormányzati jelentésből kedden.
2012. 02. 21. 18:04
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!