Éves szinten az eladás 10,2 százalékkal nőtt. Balázs elmondta, hogy a Škoda iránti kereset minden olyan piacon emelkedett, ahol csak az autógyár jelen van. A Škoda Auto részesedése a világpiacon januárban 1,58 százalék volt, ami 0,19 százalékos növekedést jelent.
Nyugat-Európában idén januárban 29 300 Skoda gépkocsi kelt el, míg a tavalyi év első hónapjában 26 400 darab. A Skoda részesedése a nyugat-európai autópiacon ezzel 3,11 százalékra emelkedett. Svájcban 1500, Németországban 8900 Škoda kelt el, ami 46,3, illetve 23,2 százalékos növekedés. Hasonló módon emelkedett a Škodák iránti érdeklődés Ausztriában is. A legkeresettebb modell a Yeti, az Octavia és Roomster.
Közép-Európában az eladás 2,5 százalékkal emelkedett. Két számjegyű volt a növekedés Magyarországon és Szlovákiában.
Kelet-Európában 44,5 százalékkal volt jobb az idei január a tavalyinál. 7700 Skodát adtak el, e mennyiség nagyobbik része, 4800 darab az orosz piacon kelt el. Oroszországban az Octavia modell a legmenőbb. Jelentősen megugrott továbbá az ukrajnai eladás.
Kínában alig egyszázalékos volt a növekedés, Indiában viszont 6,7 százalék. Számokban ez 21 ezer, illetve háromezer gépkocsit jelent. Megugrott az érdeklődés a Škodák iránt Egyiptomban és Ausztráliában is.
A cseh gyártó 2011-ben rekordszámú, 879 200 gépkocsit értékesített, ami éves szinten 15 százalékos növekedést jelent.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!