A német statisztikai hivatal pénteki jelentése szerint 2011-ben összesen 3991 ember vesztette életét közúti balesetben, ami 9,4 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Növekedést legutóbb 1991-ben mértek, akkor 11300-an haltak meg a német utakon. A hivatal szerint a halálozások számának megugrása azzal függ össze, hogy a tél enyhe, a tavasz meleg és száraz, az ősz pedig a szabadba csábítóan kellemes volt tavaly. Ennek hatására a sokévi átlagnál többen kerékpároztak és sétáltak, és kedvezőbbek voltak az útviszonyok is, emiatt pedig többen és gyakrabban hajtottak a megengedettnél nagyobb sebességgel.
A statisztikusok elméletét támasztják alá például a decemberi adatok: tavaly az év utolsó hónapjában 364 ember halt meg közúti balesetben, ami csaknem a duplája az egy évvel korábbinak, és a közúti balesetben megsérültek száma is jelentősen, csaknem harmadával 31 400-ra nőtt. A wiesbadeni statisztikai hivatal szerint azért alakulhattak így a számok, mert a december igen enyhe volt, szemben a kemény hideggel búcsúzó 2010-el, amikor a decemberi jég és hó óvatosságra késztette a közlekedőket.
Közlekedési szakemberek és érdekképviseletek azonban elutasítják ezt a magyarázatot. Például Bernhard Witthaut, az országos rendőrszakszervezet (GdP) vezetője szerint egyenesen abszurd a feltételezés, hogy az időjárás miatt nőtt a balesetben elhunytak száma. A kiváltó ok a közlekedési morál romlása, az egyre több nemtörődöm vagy ittas vezető és gyorshajtó miatt ugrott meg a halálozások száma. Közben a rendőrség nem tud lépést tartani az egyre növekvő forgalommal, és fejlesztés helyett leépítéseket hajtanak végre az állományban – fejtette ki a szakszervezeti vezető.
A környezetbarát közlekedés ügyének előmozdítására szerveződött német közlekedési klub (VCD) is kétségbe vonja a magyarázat érvényességét, az egyesület szerint a sok gyorshajtó, valamint a kerékpárosok és gyalogosok elégtelen védelme vezetett a statisztika látványos romlásához. Az Auto Club Europa (ACE) elnevezésű autós egyesület az adatokat kommentálva azt emelte ki, hogy a közlekedésbiztonság is a kormányzat kiadáscsökkentő politikájának áldozata lett, az egy főre jutó kiadások már az évi 12 centet (nagyjából 30 forint) is alig érik el, ami a területre fordított források egészét tekintve 5 millió eurós megszorítás a 2005-ös szinthez képest.

Katasztrófa fenyeget a Maroson