Rengeteget költött önreklámra a kormány

Több millió eurót költött önreklámra a macedón kormány 2011-ben; a médiát felügyelő szervezetek és az ellenzék szerint ez a gyakorlat eltorzította a hirdetési piacot – írta csütörtökön a Balkan Insight honlap.

WA
2012. 02. 23. 12:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nikola Gruevszki vezette jobboldali kabinet csaknem 6 millió eurót fizetett ki hirdetésekre tavaly, de ebben nincs benne az összes nagy kormányzati reklámkampány költsége, például az olvasást népszerűsítő és a vállalkozás indítására buzdító hirdetéseké.

A részleges adatok szerint a legtöbbet a kormány főtitkársága költött; 3,4 millió euróból népszerűsítette a kormány mezőgazdasági, egészségügyi, turisztikai és építésügyi reformjait. Az ELEM állami energiaipari társaság csaknem 900 ezer euróból reklámozta magát.

Közérdekű tevékenységre is sokat fordított a macedón kormány; egy állami hivatal 900 ezer eurót költött a fogyasztói jogokat ismertető kampányra, a belügyminisztérium pedig 190 ezret a közlekedésbiztonság javítását célzó reklámhadjáratra.

Az állami megrendelések adják a hirdetési piac második legnagyobb szeletét, és ezzel torzul a médiapiac; hátrányt szenvednek a kormánnyal szemben kritikus médiafelületek – állapította meg a véleménynyilvánítás szabadságáért küzdő szervezeteket tömörítő Nemzetközi Partnerség Csoport, miután képviselői tavaly ellátogattak Macedóniába.

Aggodalmaikban osztozott Dunja Mijatovic, az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ) sajtószabadság-képviselője.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.