A Nikola Gruevszki vezette jobboldali kabinet csaknem 6 millió eurót fizetett ki hirdetésekre tavaly, de ebben nincs benne az összes nagy kormányzati reklámkampány költsége, például az olvasást népszerűsítő és a vállalkozás indítására buzdító hirdetéseké.
A részleges adatok szerint a legtöbbet a kormány főtitkársága költött; 3,4 millió euróból népszerűsítette a kormány mezőgazdasági, egészségügyi, turisztikai és építésügyi reformjait. Az ELEM állami energiaipari társaság csaknem 900 ezer euróból reklámozta magát.
Közérdekű tevékenységre is sokat fordított a macedón kormány; egy állami hivatal 900 ezer eurót költött a fogyasztói jogokat ismertető kampányra, a belügyminisztérium pedig 190 ezret a közlekedésbiztonság javítását célzó reklámhadjáratra.
Az állami megrendelések adják a hirdetési piac második legnagyobb szeletét, és ezzel torzul a médiapiac; hátrányt szenvednek a kormánnyal szemben kritikus médiafelületek – állapította meg a véleménynyilvánítás szabadságáért küzdő szervezeteket tömörítő Nemzetközi Partnerség Csoport, miután képviselői tavaly ellátogattak Macedóniába.
Aggodalmaikban osztozott Dunja Mijatovic, az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ) sajtószabadság-képviselője.

A klímák után a hűtőket is betiltaná az EU