A legrosszabb is bekövetkezhet a hajóscégnél

A Costa Crociere olasz hajóscég kártérítést fizet az Indiai-óceánon meghibásodott Costa Allegra utasainak.

PR
2012. 03. 02. 9:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A három napon át az Indiai-óceánon hánykolódó és csütörtökön partot értCosta Allegra több mint hatszáz utasának a Costa Crociere felajánlotta, hogy visszafizeti az út árát, és ugyanekkora összegű kártérítést is ad. Az utasok 70 százaléka a vakáció folytatását választotta a Seychelles-szigeteken a Costa Crociere költségére. Az Allegrán hétfőn tűz ütött ki, s ezt követően három napon át vontatni kellett, míg végül befutott a Seychelles-szigetek fővárosába.

Január 13-án Olaszország partjainál zátonyra futott a cég egy másik hajója, a Costa Concordia, itt 32-en meghaltak. Mindezek nyomán a céget nem anyagi csőd, hanem a márkanév értékvesztése fenyegeti. Ezért a genovai hajótársaság tulajdonosa, az amerikai Carnival egyes lapok szerint a Costa megszüntetését tervezi. Ezt erősítette meg Genova polgármestere is, aki aggodalmát fejezte ki a csak Liguriában húszezer olasz munkahelyet biztosító Costa Crociere sorsa miatt.

Szombaton kezdődik a Costa Concordia balesetének bizonyítási eljárása. A területileg illetékes Grossetót jelölték ki helyszínként. A toszkán város bírósága azonban szűknek bizonyult, így a feleket a Teatro Moderno színházba várják. Több százan jelezték részvételüket a Costa Concordia több mint háromezer utasa közül. Az utasokat, a 32 áldozat családjait, a Costa Crociere hajótársaságot, a Concordia kapitányát, Francesco Schettinót és a legénység tagjait ötszáz ügyvéd képviseli. Tömegesen akkreditáltatta magát a sajtó, Grossetóban minden szállodaszoba foglalt. A kilenc vádlott – Schettino, a hajó másik öt tisztje és a Costa Crociere három vezetője – viszont egyelőre nem vesz részt az eljáráson. Ennek során nyilvánosságra hozzák az óceánjáró fekete dobozának tartalmát és kijelölik a vizsgálatokkal megbízandó szakértőket.

A grossetói ügyészség által összeállított több mint tízezer oldalas aktacsomag tartalmát a Corriere Fiorentino napilap közölte. Ebben az szerepel, hogy a tragédia után meghallgatott Pierluigi Foschi, a Costa Crociere elnöke elmondta, a Costa-hajók 2008-tól hétszáz alkalommal „haladtak közel” Giglio szigetéhez. Az ügyészség rekonstrukciója szerint Schettino a zátonyra futást követően a Costa Crocierével azt a verziót „egyeztette”, hogy a sziklának való ütközést áramszünet okozta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.