Nem kellenek az Airbusok a szén-dioxid-adó miatt?

Előfordulhat, hogy a Hong Kong Airlines légitársaság lemondja tíz darab Airbus A380-as típusú repülőgép megvásárlását a szén-dioxid-adó miatt.

tt
2012. 03. 01. 8:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Nem tehetünk olyat, ami az országunk érdekeivel ellentétes” – nyilatkozta az SCMP-nek Jang Csien-hung, a Hong Kong Airlines (HK) elnöke.

A visszalépés lebegtetése mögött az áll, hogy Kína úgy értékeli, az Európai Unió a szén-dioxid-adó kivetésével „kiásta a csatabárdot”. Peking már korábban megtiltotta az ország légitársaságainak, hogy az EU előírásai szerint díjat fizessenek üvegház-kibocsátásuk után.

A döntésről a polgári légügyi hivatal (CAAC) adott ki utasítást februárban. A hongkongi légitársaság most arra hivatkozik, hogy a konfliktus következményeként kell fontolóra venniük az Airbus-megrendelések visszavonását.
Az SCMP emlékeztet arra, hogy a múlt héten Moszkvában 23 ország – köztük Kína – döntött arról, hogy adott esetben egyeztetik ellenintézkedéseiket az európai központú nemzetközi járatokat üzemeltető légitársaságokkal szemben, s késznek mutatkoztak egy esetleges kereskedelmi háborúra.

Az európai órásvállalat szóvivője a felröppent hírrel kapcsolatban csak annyit közölt, hogy a HK Airlines vásárlása szerepel éves tervükben. Arra nem tért ki, hogy a lemondás esetén az Airbusnak lenne-e s ha igen, mekkora kártérítési igénye.

A Hong Kong Airlines az A380-asokkal európai és észak-amerikai célállomásokat kívánt elérni, ezzel növelve versenyképességét konkurensével, a Cathay Pacifickel szemben. A légitársaság korábban bejelentette, hogy flottáját 2015-ig meg kívánja háromszorozni, gépparkját hatvanra növelné. Tavaly a cég 300 millió hongkongi dollár (8,4 milliárd forint) nettó nyereséget ért el.

A 300 millió dolláros Airbus A380 kétszintes, négy hajtóműves, széles törzsű utasszállító repülőgép, a maga nemében a legnagyobb a világon. 2012. január közepéig a típus változataiból összesen 253-at rendeltek meg, ebből 68-at szállítottak le. A China Shouthern Airlines két ilyen géppel rendelkezik, s további háromra vár. A típus legnagyobb eddigi megrendelője az Emirates légitársaság, 90-re nyújtotta be igényét, amiből 20-at már megkapott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.