Elkezdődött az alagút építése

Hárommilliárd eurós költségvetésű, a Semmering hágó alatt haladó vasúti alagút építéséhez adták meg az ünnepélyes startjelzést.

TK
2012. 04. 25. 17:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Semmeringi Bázisalagút 27,3 kilométer hosszú lesz, várhatóan 2024-re készül el. Az alagút az új déli vasútvonal és a Transzeurópai Közlekedési Hálózat része, ezért megépítése az Osztrák Állami Vasutak kiemelt célkitűzései közé tartozott. Északi kapuja az alsó-ausztriai Gloggnitz, a déli a stájerországi Spital am Semmering közelében lesz.

Az új vasútvonaltól a teherforgalom növekedését várják, emellett egyharmadával, mintegy harminc perccel lerövidíti a Bécs és Graz – Ausztria két legnagyobb városa – közötti utazási távolságot.

A tényleges alagútfúrási munkálatokat 2014-ben kezdik el.

Az alagút megépítésének terve az 1980-as években merült fel először, de környezetvédelmi szempontok miatt visszatérő viták tárgya volt, és a tiltakozások ma sem szűntek meg teljesen.

Az alsó-ausztriai tartományi kormány azt ígéri, hogy az új mellett megtartják az UNESCO világörökségi listáján szereplő régi semmeringi vasúti pályát, a festői környezetben haladó Ghega vasutat is. Az építkezés ellen tiltakozó Szövetség a Természetért (Alliance for Nature) szervezet azonban attól tart, hogy hosszú távon a régi vonal bezárásához vezet az alagút megépítése.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.