A Semmeringi Bázisalagút 27,3 kilométer hosszú lesz, várhatóan 2024-re készül el. Az alagút az új déli vasútvonal és a Transzeurópai Közlekedési Hálózat része, ezért megépítése az Osztrák Állami Vasutak kiemelt célkitűzései közé tartozott. Északi kapuja az alsó-ausztriai Gloggnitz, a déli a stájerországi Spital am Semmering közelében lesz.
Az új vasútvonaltól a teherforgalom növekedését várják, emellett egyharmadával, mintegy harminc perccel lerövidíti a Bécs és Graz – Ausztria két legnagyobb városa – közötti utazási távolságot.
A tényleges alagútfúrási munkálatokat 2014-ben kezdik el.
Az alagút megépítésének terve az 1980-as években merült fel először, de környezetvédelmi szempontok miatt visszatérő viták tárgya volt, és a tiltakozások ma sem szűntek meg teljesen.
Az alsó-ausztriai tartományi kormány azt ígéri, hogy az új mellett megtartják az UNESCO világörökségi listáján szereplő régi semmeringi vasúti pályát, a festői környezetben haladó Ghega vasutat is. Az építkezés ellen tiltakozó Szövetség a Természetért (Alliance for Nature) szervezet azonban attól tart, hogy hosszú távon a régi vonal bezárásához vezet az alagút megépítése.
Elkezdődött az alagút építése
Hárommilliárd eurós költségvetésű, a Semmering hágó alatt haladó vasúti alagút építéséhez adták meg az ünnepélyes startjelzést.
2012. 04. 25. 17:55
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!