Kiderülhet a tragédia oka

Megtalálták a nyugat-szibériai Tyumeny közelében lezuhant repülőgép feketedobozát.

BL
2012. 04. 03. 11:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az orosz Államközi Légügyi Bizottság (MAK) kedden kiadott előzetes tájékoztatása szerint a UTair légitársaság gépe a felszállást követően 210 méteres magasságba emelkedett. Ezután előbb jobbra fordult 35 fokkal, majd balra több mint 50 fokkal, és közvetlenül ezt követően becsapódott a földbe.

31 halott

A vizsgálóbizottság három lehetséges okot tanulmányoz: üzemzavar történhetett, a pilóta vagy a repülőgépet kiszolgáló földi személyzet hibázhatott. A testület szerint a mindenre kiterjedő vizsgálat több mint egy hónapig tarthat. Vlagyimir Jakusev, Tyumeny terület kormányzója keddi sajtóértekezletén arról beszélt, hogy a gép indulása előtt nem végeztek el minden előírt felkészítő műveletet, így nem történt meg a gépszárnyak kötelező jégtelenítése sem.


A súlyos szerencsétlenségben 31 ember halt meg, 12-en sérülésekkel túlélték a zuhanást. A sérültek mindegyikének állapota súlyos. Nyolc embert megműtöttek, a többieket intenzív osztályon ápolják. Értesülések szerint a szerencsétlenségben a Szurgutnyeftyegaz orosz olajipari vállalat öt munkatársa meghalt, közte az igazgatótanács egyik tagja, három munkatársuk a sérültek között van. A gépen egy másik orosz olajipari óriás, a Lukoil két munkatársa is utazott.

Ünnepség helyett gyász

A Moszkovszkij Komszomolec című bulvárlap kedden „Már nincs hova továbbzuhanni” című cikkében az orosz légügyi hatóságok alkalmatlanságát ostorozta, amiért képtelenek megakadályozni az újabb és újabb katasztrófákat. Az írás elöregedett gépparkról és a pilóták nem megfelelő kiképzéséről írt. A cikkből kiderült, hogy a szerencsétlenül járt repülőgép 1992-ben készült. Első tulajdonosa egy tajvani légitársaság volt, 1999-től 2003-ig a Finnair színeiben közlekedett, majd 2003-tól öt évig az észt Aero Airlines társaság használta. A UTair 2008-ban kapta meg. A gép kapitánya előzőleg tízezer órát repült, a másodpilóta mintegy kétezret.

Egy orosz szakértő, aki korábban több légi katasztrófa vizsgálatában is részt vett, azt mondta, a szovjet időkben nem fordulhatott volna elő, hogy valaki 3,5 évvel a pilótakiképzés után gépkapitány legyen. Ehhez legalább öt évet kellett repülni akkoriban. A hétfői szerencsétlenség egy másik szempontból is fájdalmas a UTair légitársaság számára. Éppen a baleset napján Moszkvában ünnepségre készültek, mert a céget egyebek között Az Év Légitársasága címre jelölték. A rendezvény elmaradt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.