A hétfő délután közzétett reklám nem az első, amellyel Obama előáll a kampányszezon során, de talán az eddigi legfontosabb: ellenfelei kritizálása helyett ugyanis saját eredményeinek előtérbe helyezésére koncentrál, és röviden megmutatja, mivel fog kampányolni az elnök az elkövetkező hónapokban. A nyolcperces felvétel első perceiben érzékletes képekből ismerhetjük meg, milyen helyzetben vette át az országot az új kormányzat: „száz éve nem tapasztalt gazdasági válság”, fulladozó középosztály, költséges háborúk. Ezután az eredmények felsorolása következik: gazdasági élénkítőcsomag, az autóipar megmentése, új egészségbiztosítási törvény, új Wall Street-i szabályozás, az iraki háború vége és az afganisztáni operációk leépítése, Oszama bin Laden likvidálása.
„Rengeteg mindent elértünk, de még nem végeztük el a dolgunkat – mondja a narrátor a videó végéhez közeledve. – Obama elnök egyetlen percre sem vesztette el a hitét Amerikában, és minden egyes pillanatában értünk harcolt.” Az új jelszó tehát: előre az újabb négy évért. Az elnök csapatának tájékoztatása szerint a videót az egész kampány során játszani fogják, először jövő héten, Obama ohiói és virginiai gyűlésein.
A reklám megjelenése után csak néhány óra telhetett el, a republikánus párt hivatalos csatornáin át már válasz is érkezett. A konzervatívok szerint az ország inkább „bukdácsol”, mint halad előre, ráadásul felettébb visszásnak tartják, hogy csaknem négy év hibás kormányzás után az elnök újra a szebb jövő ígéretével igyekszik szavazatokat szerezni. Mitt Romney saját kampánya kedd reggel reagált a videóra, saját reklámjával, mely az elnök be nem tartott ígéreteire igyekszik rávilágítani.
(Usatoday.com, Thehill.com)