A magyar képviselő közleményében emlékeztetett arra, hogy a földi kiszolgálási ágazat nagy reményeket fűzött az Európai Bizottság tavaly év végi javaslatához, remélve, hogy az a piac további kiegyensúlyozott megnyitása révén növelni fogja a szolgáltatások hatékonyságát és általános színvonalát. Pelczné Gáll Ildikó szerint „a feltárt probléma kettős: a földi kiszolgálás egyrészt nem kellően hatékony a belépési és terjeszkedési korlátok miatt, másrészt annak minősége általánosságban nem tart lépést a változó igényekkel a megbízhatóságot, a rugalmasságot, a védelmet, a biztonságot, valamint a környezetvédelmet illetően”.
„Jóllehet a javaslat jelentős előrelépést jelent a hatályos jogszabályi kerethez képest, vannak még lényeges kérdések, melyek további megvitatásra szorulnak” – hangsúlyozta a képviselő. A szakbizottsági EP-képviselőkkel és a piaci szereplőkkel egyetértésben úgy véli, hogy a teljes piacnyitásra jelenleg nincs lehetőség, ugyanis az tovább növelné a földi kiszolgálást végző vállalkozásokra nehezedő nyomást. „Ez a bérszínvonal csökkenését, a foglalkoztatás biztonságának és a munkavállalók képzési lehetőségeinek romlását, valamint a részmunkaidős és ideiglenes foglalkoztatás növekedését is maga után vonná” – tette hozzá.
Fontos a földi kiszolgálás
Pelczné Gáll Ildikó a bizottsági meghallgatáson rámutatott: „A hatékony földi kiszolgálás kiemelt jelentőségű az utasok, a repülőterek és a légitársaságok számára, továbbá elengedhetetlen a légi közlekedési infrastruktúra hatékony kihasználásához, azaz általánosságban a légi közlekedési rendszer megfelelő teljesítményéhez.” Véleménytervezetében ezért olyan előírások bevezetését javasolja a repülőtéri szolgáltatások terén, amelyek javíthatják a szolgáltatások minőségét, és elősegíthetik a repülőterek jobb működését.