Százmilliós büntetés várhat a bankra

A Royal Bank of Scotland (RBS) is alaposan benne van a Libor-botrányban, ismerte el a pénzintézet vezető tisztségviselője.

Kovács N. László
2012. 07. 30. 11:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Igen, minket is érzékenyen érint a botrány – nyilatkozta Stephen Hester, az RBS igazgatója. – Bizonyára nem kerülhetjük el a reflektorfényt.” A bankvezér elárulta, a pénzintézetek szabályozó szerve, az FSI már hosszabb ideje vizsgálja az árfolyam-hamisítási csalásban való részvételüket, az pedig szinte biztos, hogy jelentősebb büntetés nélkül nem fogják megúszni a botrányt. Ismert, a szintén brit Barclays 290 millió fontot fizetett Libor-bűneiért, de az amerikai és a brit hatóságok is fogadkoznak, hogy minden egyes érintett intézetet elő fognak venni és meg fognak büntetni. Az Egyesült Államokban bűnügyi vádemelés is készül a csalásban részt vevő brókerek és banktisztviselők ellen.

Hester szerint ugyanakkor nem szabad, hogy a komoly büntetések és gyanúsítások a bankok ellen fordítsák az embereket. „Néhány pénzintézet egyes kereskedői követtek el hibát, de ez a nem jelentékeny kisebbség az egész ágazat hírét el fogja rontani” – fogalmazott. Az a bizonyos hír pedig már rég nem jó, és azt a bankvezér is elismeri, hogy ebben jórészt a bankárok a vétkesek. „Egyes bankok eltávolodtak a társadalomtól, melyet szolgálniuk kellene. A brókerek csak azzal törődtek, hogy pénzt csináljanak maguknak, esetleg a banknak – és az ügyfelekre csak a harácsolás eszközeként tekintettek. Ezen változtatnunk kell” – magyarázta Hester.

Az RBS azon bankok közé tartozott, melyet a válság idején állami mentőcsomaggal kellett felszínen tartani. A közvélemény bizalmát azonban a skót intézet többször is elárulta: először 2011-ben, éppen Hester egymillió fontos jutalmával – amit aztán a közfelháborodás miatt vissza kellett adnia –, másodszor pedig néhány hónapja, amikor a bank számítógépes rendszere megadta magát, az ügyfelek pedig heteken át nem tudtak hozzáférni számlájukhoz. Az igazgató elismeri, hibáztak, és ígéri, ezek után minden esetben az ügyfelek érdekét fogják előtérbe helyezni.

The Guardian (Guardian.co.uk)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.