A magánélet védelmére vonatkozó szabályozás nem csak az internetes oldalakat működtetőkre, de az alkalmazások előállítóira és a más, a közösségi hálózatokon és mobiltelefonokon meglévő plug-inekre (új, sajátos alkalmazásokat lehetővé tévő kiterjesztő modulokra) is vonatkozzon – kezdeményezi az egyebek mellett fogyasztóvédelemmel foglalkozó kormányzati független testület.
Az FTC bejelentésével egy időben a Facebook is egy olyan új technológia kifejlesztésén dolgozik, amely lehetővé teszi, hogy szülői felügyelet mellett 13 évesnél fiatalabb gyermekek is használják a közösségi portált. A kaliforniai cég ugyanis jelenleg megköveteli, hogy a felhasználók 13 évnél idősebbek legyenek, de sok fiatal meghamisítja a korát, hogy hozzáférjen a portálhoz.
A The Wall Street Journal amerikai üzleti napilap által 2010-ben vezetett vizsgálat feltárta, hogy a gyermekek körében népszerű portálok sokkal több adatgyűjtő rendszert használnak, mint a felnőttek által használt portálok.