Robert Fico a Süddeutsche Zeitungban megjelent interjúban kifejtette: Szlovákia az évi egymillió kocsi gyártására alkalmas kapacitásával a lakosságszámhoz viszonyítva a legnagyobb autógyártó ország a világon. Az ország „annyira függővé vált az autóipartól, hogy rögtön komoly problémák keletkeznek, ha nem megy jól az ágazatnak az üzlet” – jelentette ki. Hozzátette: Szlovákiának az az előnye, hogy nemcsak a bérek alacsonyak, hanem a személyi jövedelemadó is. „Ez néhány évre még megmenthet bennünket, de aztán Vietnam vagy Kína valószínűleg vonzóbb lesz a nagy cégek számára. Félek, hogy eljön az idő, amikor az autógyártás már nem tart el minket\" – mondta a szlovák miniszterelnök.
Az euróövezeti válsággal kapcsolatban kifejtette, a szolidaritásnak kiemelt jelentősége van, ezt azonban néha nehéz elmagyarázni egy olyan tagállamban, ahol Spanyolországgal vagy Görögországgal ellentétben az emberek alig 400 eurót keresnek és 280 euró nyugdíjat kapnak.
Hangsúlyozta: Szlovákia a szolidaritásért elvárja a megállapodások betartását. Pozsony nem járul hozzá a görög válságkezelő program felpuhításához – vagyis a program meghosszabbításához vagy a támogatás növeléséhez –, Ciprus támogatásához pedig csak akkor adja a beleegyezését, ha a szigetország közzéteszi azoknak a postaládacégeknek – egy postacímen kívül mással nem rendelkező, adóelkerülési célból Cipruson bejegyzett vállalkozások – listáját, amelyek pénzt vonnak ki Szlovákiából. Ugyanez vonatkozik Spanyolországra is – mondta Fico, megjegyezve hogy „nem sok maradt a szlovákok türelméből”.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!