Átfúrják az Andokot

Dél-amerikai mérnökök alagutat fúrnak a jelenleg roppant fizikai akadályt képező Andokon keresztül.

PR
2012. 10. 08. 15:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hegységrendszer legfontosabb, 3200 méter hosszú hágóját a téli hónapokban gyakran heteken át hó borítja, többórányi várakozásra kényszerítve a teherszállítókat az akár mínusz 25 Celsius-fokot is elérő hidegben. A dél-amerikai mérnökök most a hegység gyomrában futó, a földrész leghosszabbjának számító alagút megépítésével igyekeznek kiiktatni a problémát.

Az Aconcagua Bi-Oceanic Corridor elnevezésű, magántulajdonban épülő, összesen 205 kilométer hosszúra tervezett vasútvonalrendszer a hegység két oldalán lévő vasúti, illetve teherszállítási központokat fogja összekötni. A nagyjából tíz éven át tartó építkezési munkálatokat követően a kínai elektronikai termékek, a chilei borok, az argentin élelmiszerek és a brazil autók több millió dolláros megtakarítással és jóval rövidebb idő alatt fognak átjutni a hegység egyik oldaláról a másikra.

„Gigantikus infrastrukturális hálózat húzódik a hegységrendszer mindkét oldalán, de egy olyan szűk átjáróval összekötve, amelyet fel kell szabadítanunk” – húzta alá Nicolas Posse mérnök, a projekt irányítója.

24 millió tonnánnyi szállítmány

A tervet a Corporacion America nevű argentin befektetési csoport által vezetett konzorcium álmodta meg, amely egyben a beruházás tőkéjét is adja. A kivitelezési tanulmányokat már elvégezték, így a munkálatok már jövőre megkezdődhetnek.

A beruházás környezeti hatásainak csökkentése céljából a mozdonyokat elektromos áram fogja hajtani. Kezdetben egy – 52 kilométer hosszú, 3,5 milliárd dollár költségű – alagutat fognak megnyitni, amely évente 24 millió tonnányi szállítmány fuvarozására lesz alkalmas. Igénytől függően a kapacitás évi 77 millió tonnára is növelhető egy második alagút és további vasútvonalak megépítésével, amellyel 5,9 milliárd dollárra nőne a beruházás összköltsége.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.