Kiöntik a megtermelt tejet a horvát farmerek

Ingyen osztják vagy kiöntik a megtermelt tejet a horvát farmerek, így tiltakozva az alacsony felvásárlói ár ellen.

2012. 10. 22. 17:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elégedetlen termelők azt követelik a mezőgazdasági tárcától, hogy emelje fel a tej felvásárlási árát a jelenlegi 2,09 kunáról 4,05 kunára – tájékoztatta Antun Laslo, a demonstrációs bizottság vezetője az MTI-t hétfőn. Hozzátette: 4,05 kuna alatt a termelés veszteséges.

A farmerek többsége jelezte csatlakozási szándékát, de hogy ténylegesen hányan vesznek részt a hétfőn kezdődött tiltakozó akcióban, az csak kedden derül ki - mondta el Antun Laslo. A Dukat tejgyár közleménye szerint rá kell irányítani a figyelmet az ágazat aktuális gondjaira, ugyanakkor a tejblokád miatt megnő majd a tej- és késztermék-behozatal – jelentette a horvát közszolgálati rádió és televízió (HRT).

Tihomir Jakovina mezőgazdasági miniszter a gazdák által már korábban bejelentett követelésekre reagálva a hétvégén egy isztriai élelmiszervásáron figyelmeztetett arra, hogy a 4,05 kunás felvásárlói ár mellett a tej bolti ára sem maradhatna a jelenlegi szinten, erre pedig a fogyasztók nincsenek felkészülve. A termelők és a felvásárlók közötti kapcsolatról a tejtanács szerdai ülésén lesz szó – mondta a miniszter, hozzátéve, hogy „ad hoc” intézkedésekkel nem lehet megoldani a termelők gondjait. Kijelentette, hogy a szarvasmarha-ágazatot a földreform, az élelmiszer-termelés növelése és más intézkedések révén kell stabilizálni.

Horvátországban a tej felvásárlói árát februárban 2,65 kunáról 2,09 kunára csökkentették, ami ellen akkor a termelők több napon át traktoros úttorlaszokkal tiltakoztak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.