A 80 éves múlttal rendelkező lap utolsó nyomtatott számát december 31-én vehetik kezükbe az olvasók. „Átalakítjuk a Newsweeket, nem pedig búcsút mondunk neki” – hangsúlyozta Tina Brown, a Newsweek Daily Beast Co. alapító főszerkesztője és Baba Shetty ügyvezető igazgató a Daily Beast honlapján megjelent közleményükben. A döntést a nyomtatott sajtó válságával magyarázták. Az átalakulás leépítéseket von maga után – közölték, azt azonban nem részletezték, hogy ez pontosan hány embert fog érinteni. Tájékoztatásuk szerint a hetilap neve ezentúl Newsweek Global lesz, és világszerte egyetlen digitális kiadásban jelenik majd meg.
A Pew Research Center független kutatóintézet által nemrég készített felmérés szerint az amerikaiak 39 százaléka a világhálóról tájékozódik. A digitális sajtó növekvő népszerűségéről árulkodik az is, hogy a 2008-ban indított Daily Beast kulturális- és hírportál havonta 15 millió egyedi látogatót vonz, ez 70 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbi látogatottságnál.
A Daily Beasttel ellentétben a Newsweek Globalt csak előfizetők olvashatják majd, a kiadvány néhány tartalma azonban ingyenesen is hozzáférhető lesz a Daily Beast oldalán – derült ki a közleményből. A 2003-ban még négymillió, 2012 első félévében már csak másfél millió példányszámú Newsweek a második legnépszerűbb heti hírmagazin az Egyesült Államokban a Time után. Négy angol nyelvű és 12 globális kiadása van, utóbbiak a terjesztési régió nyelvén jelennek meg.