A pilóta azt közölte az irányítótoronnyal, hogy a leszállópályától 8 kilométernyire, mintegy 460 méter magasságban egy körülbelül egy méter szárnyfesztávolságú drónt észlelt. Az ügyben az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) és a Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) indított vizsgálatot. Szakértők szerint a hobbimodellezők által épített, távirányítású repülőgépek szélessége elérheti és meg is haladhatja az egy métert, ám ezek az FAA előírásai értelmében nem emelkedhetnek 121 méter fölé. A hatóság egyébként országosan többtucatnyi szövetségi hivatalnak, helyi rendőrparancsnokságnak, katasztrófaelhárító szervezetnek és egyetemnek engedélyezte a drónok használatát.
A pilóta nélküli repülőgépek alkalmazásával kapcsolatban számos szervezet felvetette a repülésbiztonság és a személyiségi jogok problémáját. A belföldön használt amerikai drónok ára a mérettől, a levegőben maradási képesség hosszától és a felszereltségtől függően tízezer és egymillió dollár között változik.
A belbiztonsági minisztérium katonai célú pilóta nélküli repülőgépeket is alkalmaz, alapvetően a határok őrizetére. A tárcának tíz fegyvertelen Predator drónja van, amelyek több mint 18 kilométeres magasságból is képesek felismerni akár egy sportcipőt.
Az FAA 2007-ben tiltotta meg a kereskedelmi célú drónok alkalmazását az amerikai légtérben, ám ezt a rendelkezését 2015-ben fel kell majd oldania.