Szerencsés időpontban szervezett tájékoztatót a Magyar Turizmus (MT) Zrt.: az ITB nulladik napján, rögtön a rendezvényt megnyitó sajtókonferencia után, ráadásul a szomszéd teremben, így Magyarország volt az első bemutatkozó ország. A telt házas, élénk érdeklődéssel kísért bemutatkozó rendezvényen kiderült, hogy tavaly újra nőtt a német vendégéjszakák száma hazánkban: 3,2 százalékkal több, vagyis 2,115 millió megvalósult foglalást jegyeztek, és ez nagyobb, mint a 2006-os, válság előtti érték. Rajtuk kívül mintegy hetvenezer német turista hajóval jött Budapestre, így csak költött a városban, de nem vette igénybe a magyar szállodák szolgálatait. A hozzánk érkező vendégek száma 13 százalékkal nőtt tavalyelőtthöz képest, elérve az 570 ezer főt.
A Magyarországra érkező gyógy- és wellness-vendégek fele német nyelvterületről érkezik, de évente harmadával nő az orosz beutazók száma, és majdnem hasonló mértékben a környező országokból érkezőké is. Hazánk turisztikai szerepe egyre jelentősebb, amit a közelmúlt díjai is igazolnak: a látogatók szavazatai alapján a világ legjobb klubja és a legszebb kávéháza egyaránt budapesti lett. A magyarországi egészségturisztika szinzén világszínvonalú: a sárvári Spirit Hotel Thermal Spa 2010-es európai nagydíja után tavaly a hévízi NaturMed Hotel Carbona kapta a Best Medical Spa díjat Európában.
Magyarország sokat költ infrastruktúrára a könnyebb elérhetőség érdekében, ezért a budapesti mellett a Hévíz-Balaton- és a debreceni reptér infrastruktúráját is modernizálják. A mostani szezonban heti csarterjáratok jönnek Frankfurtból, Berlinből, Düsseldorfból és Hamburgból Hévízre. Nem véletlen, hogy az idei ITB-n a magyar pavilon központi eleme a víz.
A határnyitás óta nem volt ilyen intenzíven jelen az ország a német médiában, mint most – nyilatkozta lapunknak Mezősi Csilla az MT Zrt. egészségturisztikai szakértője. Az érdeklődés elsősorban a német nyugdíjasokra szakosodott idősotthonoknak köszönhető, a legtöbb médium Magyarországot jó példaként hozza fel a thaiföldi és a többi közép-európai alternatívával szemben, hiszen nálunk nem ritka a németül beszélő személyzet ezekben az intézményekben.
A magyarok bemutatkozóján az is kiderült, hogy végre mi is tudtunk újat adni: Berlinben jól működik a budapesti Szimpla-kert mintájára létrehozott romkocsma.