ITB: Magyarország volt az első bemutatkozó ország

Szerdán megnyitotta kapuit a világ legjelentősebb idegenforgalmi szakvására.

Lukács Csaba (Berlin)
2013. 03. 07. 14:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szerencsés időpontban szervezett tájékoztatót a Magyar Turizmus (MT) Zrt.: az ITB nulladik napján, rögtön a rendezvényt megnyitó sajtókonferencia után, ráadásul a szomszéd teremben, így Magyarország volt az első bemutatkozó ország. A telt házas, élénk érdeklődéssel kísért bemutatkozó rendezvényen kiderült, hogy tavaly újra nőtt a német vendégéjszakák száma hazánkban: 3,2 százalékkal több, vagyis 2,115 millió megvalósult foglalást jegyeztek, és ez nagyobb, mint a 2006-os, válság előtti érték. Rajtuk kívül mintegy hetvenezer német turista hajóval jött Budapestre, így csak költött a városban, de nem vette igénybe a magyar szállodák szolgálatait. A hozzánk érkező vendégek száma 13 százalékkal nőtt tavalyelőtthöz képest, elérve az 570 ezer főt.

A Magyarországra érkező gyógy- és wellness-vendégek fele német nyelvterületről érkezik, de évente harmadával nő az orosz beutazók száma, és majdnem hasonló mértékben a környező országokból érkezőké is. Hazánk turisztikai szerepe egyre jelentősebb, amit a közelmúlt díjai is igazolnak: a látogatók szavazatai alapján a világ legjobb klubja és a legszebb kávéháza egyaránt budapesti lett. A magyarországi egészségturisztika szinzén világszínvonalú: a sárvári Spirit Hotel Thermal Spa 2010-es európai nagydíja után tavaly a hévízi NaturMed Hotel Carbona kapta a Best Medical Spa díjat Európában.

Magyarország sokat költ infrastruktúrára a könnyebb elérhetőség érdekében, ezért a budapesti mellett a Hévíz-Balaton- és a debreceni reptér infrastruktúráját is modernizálják. A mostani szezonban heti csarterjáratok jönnek Frankfurtból, Berlinből, Düsseldorfból és Hamburgból Hévízre. Nem véletlen, hogy az idei ITB-n a magyar pavilon központi eleme a víz.

A határnyitás óta nem volt ilyen intenzíven jelen az ország a német médiában, mint most – nyilatkozta lapunknak Mezősi Csilla az MT Zrt. egészségturisztikai szakértője. Az érdeklődés elsősorban a német nyugdíjasokra szakosodott idősotthonoknak köszönhető, a legtöbb médium Magyarországot jó példaként hozza fel a thaiföldi és a többi közép-európai alternatívával szemben, hiszen nálunk nem ritka a németül beszélő személyzet ezekben az intézményekben.

A magyarok bemutatkozóján az is kiderült, hogy végre mi is tudtunk újat adni: Berlinben jól működik a budapesti Szimpla-kert mintájára létrehozott romkocsma.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.