A tisztségviselő közölte, hogy az An–24-es típusú repülőgép az értékelt adatok alapján túl lassan közelítette meg a leszállópályát. A kapitány rosszul ítélte meg képességeit, hogy az adott időjárási körülmények között képes biztonságban landolni a géppel.
A katasztrófa okait vizsgáló bizottság megállapította, hogy a földi irányítás munkatársai nem vétkesek a balesetben. Felrótta a testület, hogy a gépen kilenccel több utas tartózkodott a megengedettnél, amivel szintén megsértette a járatot üzemeltető vállalat a légügyi szabályokat.
A baleset miatt az ukrán állami légyügyi szolgálat felfüggesztette a katasztrófát szenvedett gépet üzemeltető Pivdennyi Avialinyiji (Déli Légitársaság) nevű ukrán társaság járatindítási jogát, a hatóságok pedig büntetőeljárást indítottak az ügyben.
Február 13-án a futballszurkolókat – köztük több ismert odeszai üzletembert és politikust – szállító csarterjárat leszállás közben elvétette a leszállópályát a kelet-ukrajnai Donyeck nemzetközi repülőterén, majd két darabra tört. A balesetnek 5 halálos áldozata és 26 sérültje lett, ez utóbbiak közül 9-et még mindig kórházban ápolnak. A repülőgépen a nyolctagú személyzettel együtt 52-en tartózkodtak. A járat érkezésekor sűrű köd volt Donyeckben.