A gép Fehéroroszország légterében repült, amikor megrepedt a pilótafülke „szélvédője”. A pilóták ugyan figyelembe vették a kényszerleszállás lehetőségét is, ám alacsonyabb magasságban és csökkentett sebességgel végül az eredeti tervnek megfelelően Moszkváig repültek a géppel.
Stanislav Fiala, a Cseh Pilóták Szövetségének a vezetője a CTK-nak elmondta, hogy a pilóták döntése összhangban állt a biztonsági szabályokkal. Úgy magyarázta, hogy a repülőgépek „szélvédőjének” az üvege több rétegből áll, és általában csak egy ilyen réteg szokott megrepedni, és a pilótákra van bízva, hogy eldöntsék, mit tegyenek ilyen esetben. Nincs olyan előírás, hogy kötelezően le kell szállniuk a legközelebbi repülőtéren – fűzte hozzá.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!