Kényszerleszállás a Heathrow-n – budapesti járatok is érintettek

Lezárták péntek délelőtt a londoni Heathrow repülőtér mindkét kifutópályáját, miután a British Airways légitársaság egyik repülőgépe kényszerleszállást hajtott végre.

WA
2013. 05. 24. 11:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az első nem hivatalos értesülések szerint az Airbus A320-as egyik hajtóműve közvetlenül a felszállás után kigyulladt, és a másik is megrongálódott, feltehetőleg azért, mert a gép madárrajjal ütközött. Az utasok a vészcsúszdákon hagyták el a gépet, amely a leszállópályán állt meg. A kiürítés során hárman könnyebben megsérültek. A repülőgépen 75 utas volt.

A London nyugati határában fekvő hatalmas repülőtér a világ legnagyobb nemzetközi forgalmú légikikötője, 98 százalékot meghaladó kapacitáskihasználtsággal működik. Így a kényszerleszállás nyomán elrendelt zárlat az óhatatlanul kialakuló forgalmi torlódások miatt jó eséllyel többórás késéseket okoz a nap folyamán.

A British Airways pénteki közleményében kérte is Londonból induló vagy Londonba tartó utasait, hogy ellenőrizzék, mennyiben érinti járatukat a pénteki lezárás. A Heathrow-ról a British Airways napi három járatot közlekedtet Budapestre. A repülőtér péntek délelőtt bejelentette, hogy a kényszerleszállás után 23 érkező gépet más városokba irányítottak át.

A korábbi információkkal ellentétben a British Airways mégis elindítja péntek délutáni és esti budapesti járatát – közölte Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTI-vel. A Budapestről menetrend szerint 14.05-kor induló 867-es járat jelentős késéssel, de elindul, a korábban törölt, 18.55-re tervezett 869-es járatot pedig visszaállították a menetrendbe.

Több szemtanú is arról számolt be, hogy a repülő igen alacsonyan szállt, és rengeteg füst áramlott ki a motor hátsó részéből, a zaj is igen rémisztő volt.

Évek óta ez az első ilyen súlyos eset a Heathrow-n. Legutóbb 2008 januárjában történt hasonló, szintén a British Airways egyik repülőgépével. Akkor egy Boeing 777-200-as, amely Pekingből érkezett 136 utassal és 16 fős személyzettel a fedélzetén, a tízórás út utolsó perceiben mindkét hajtóművének tolóerejét csaknem teljesen elvesztette. A hiba a leszállás végső szakaszában, a Heathrow repülőtértől 3 kilométerre, Nyugat-London sűrűn lakott negyedei felett 180 méterrel jelentkezett. A gép gyakorlatilag vitorlázva tette meg a hátralévő utat, és épphogy elérte a repülőteret. A leszállópályát azonban már nem: a Boeing alig néhány méterrel a Heathrow kerítése, illetve a mellette húzódó négysávos gyorsforgalmi út felett átlendülve, közvetlenül a kerítés után, a füvön landolt, csaknem 400 méternyire a pálya elejétől.

Az utasokat akkor is a vészcsúszdákon mentették ki a megrongálódott gépből; ennek során nyolc utas és a személyzet négy tagja könnyebb, egy személy súlyos sérülést szenvedett. A vizsgálat azt derítette ki, hogy az üzemanyagból kicsapódott vízjég eltömítette a vezetékeket, és ez okozta a hajtóművek tolóerejének csökkenését.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.