A problémát egy animációs filmben szereplő szóvicc okozta. A Pizza Hut új termékét, a garnélarákos golyókat reklámozta benne, ám a töltelék nevének kiejtése és a „vak” szó a kínai nyelvben azonos, csupán az írása más. A klipben az egyik szereplő azt kérdezi:„Te, tudod, hogy miért gurulnak összevissza ezek a golyók?” Mire a másik: „Hát mert vakok.” Az online hirdetés felbőszítette a – több mint 8 millió – nem látó embereket.
A népszerű éttermek elé vonultak, és hangos demonstrációkkal fejezték ki nemtetszésüket. A fővárosban, a dél-kínai Kantonban, az északi Sicsiacsuangban és Csengcsouban, valamint a kelet-kínai Csingtaóban voltak kisebb-nagyobb demonstrációk, amelyek résztvevői a gyorséttermek bojkottjára szólítottak fel.
A Pizza Hut vezetése nyilvános közleményeiben és mikroblogján nem győz bocsánatot kérni minden fogyatékossággal élőtől és a közvéleménytől, mindenki megértését kérve. Egyúttal természetesen intézkedtek az április óta a főbb kínai videoportálokon fent lévő hirdetések levételéről.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!