A vaksággal viccelődött a gyorséttermi hálózat

Bocsánatkérésre kényszerült az amerikai Pizza Hut gyorséttermi hálózat kínai vezetése egy balul elsült reklám miatt, miután az ország legalább öt városában tüntettek ellene vak emberek – jelentette a kínai média pénteken.

WA
2013. 06. 07. 21:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A problémát egy animációs filmben szereplő szóvicc okozta. A Pizza Hut új termékét, a garnélarákos golyókat reklámozta benne, ám a töltelék nevének kiejtése és a „vak” szó a kínai nyelvben azonos, csupán az írása más. A klipben az egyik szereplő azt kérdezi:„Te, tudod, hogy miért gurulnak összevissza ezek a golyók?” Mire a másik: „Hát mert vakok.” Az online hirdetés felbőszítette a – több mint 8 millió – nem látó embereket.

A népszerű éttermek elé vonultak, és hangos demonstrációkkal fejezték ki nemtetszésüket. A fővárosban, a dél-kínai Kantonban, az északi Sicsiacsuangban és Csengcsouban, valamint a kelet-kínai Csingtaóban voltak kisebb-nagyobb demonstrációk, amelyek résztvevői a gyorséttermek bojkottjára szólítottak fel.

A Pizza Hut vezetése nyilvános közleményeiben és mikroblogján nem győz bocsánatot kérni minden fogyatékossággal élőtől és a közvéleménytől, mindenki megértését kérve. Egyúttal természetesen intézkedtek az április óta a főbb kínai videoportálokon fent lévő hirdetések levételéről.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.