Sztrájk: a légi irányítókat a vasutasok követik

Miközben a légi irányítók munkabeszüntetése után fokozatosan helyreállt csütörtökön Franciaországban a rend repülőtereken, a vasúti közlekedésben mutatkoztak fennakadások.

KG
2013. 06. 13. 18:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A francia állami vasúttársaság (SNCF) azt közölte: az előzetes bejelentésnek megfelelően alakul a csütörtöki vasúti közlekedés, a sztrájkban nagyon sok vasutas vesz részt, ezért azt tanácsolják, hogy aki teheti, halassza el csütörtökre tervezett útját. A sztrájk szerda este 7 órakor kezdődött és péntek reggel 8 óráig tart. A belföldi vonatoknak negyven százaléka közlekedik csütörtökön, a Párizst Londonnal összekötő Eurostar, a Brüsszelbe és Amszterdamba közlekedő Thalys és a Németországba induló Alléo járatai menetrendszerűen indulnak, Svájcba viszont minden második, Olaszországba pedig minden harmadik vonat indul csak el.

A vasutasok az ellen tiltakoznak, hogy a kormány a jelenleg egységes, de eladósodott vasúttársaságot három különböző, a szolgáltatástól függően ipari, illetve kereskedelmi céggé kívánja felosztani, amely a dolgozók szerint a vasúti rendszer széteséséhez vezethet. A tervezet jövő ősszel kerül a parlament elé. Gilbert Garrel, a vasutasok legjelentősebb szakszervezetének, a CGT des Cheminots-nak a főtitkára szerint „reformra szükség van”, de a kormány tervei „inkább Brüsszel liberális követeléseit szolgálják ki”. Guillaume Pepy, az SNCF elnöke szerint a tervezett reform nélkül „a vasúttársaság a falnak rohan”.

A szakszervezetek a munkahelyek megszüntetése miatt is tiltakoznak. Garrel szerint az SNCF öt év alatt 10 ezer vasutast bocsátott el. „Guillaume Pepy azt mondta, hogy stabilizálni fogja a létszámot, ehhez képest még idén is 2 ezer munkahely szűnik meg” – hangsúlyozta a szakszerveti vezető, aki azt is kifogásolja, hogy a pénteken kezdődő bértárgyalások előtt a vezetőség már jelezte: befagyasztják a béreket. Az SNCF mintegy 150 ezer embernek ad munkát Franciaországban, ahol naponta 15 ezer vonat közlekedik.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.