Ünneplik a kényszerleszállást levezénylő pilótákat

A Wizz Air légitársaság ünnepli a szombati Bukarest–Róma járat pilótáit, akik rendkívül nehéz helyzetben példásan hajtottak végre kényszerleszállást a római Fiumicino repülőtéren.

WL
2013. 06. 10. 21:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Amint a Mediafax hírügynökség beszámolt róla, a brit pilóta felelevenítette, hogy a szombat reggeli Bukarest–Róma járat 165 utassal, olasz kapitánnyal, ciprusi másodpilótával és négy román légiutas-kísérővel a fedélzetén azt követően volt kénytelen kényszerleszállást végrehajtani a római Fiumicino repülőtéren, hogy nem nyílt ki a gép baloldali futóműve. David Morgan szerint a légitársaság történetében ez volt az első ilyen esemény.

A járatnak eredetileg a római Ciampino repülőtéren kellett volna landolnia, ám amikor a pilóta észlelte a hibát, visszaemelte a gépet a magasba, és a hosszabb kifutópályával rendelkező, sürgősségi esetekre jobban felkészített Fiumicino repülőtérre kért leszállási engedélyt. Közben a gép bal oldalából a jobb oldalába pumpálták át az üzemanyag nagy részét, a repülőtéren pedig készültséget rendeltek el.

Az Airbus A320-as repülőgép a jobboldali futóművel ért talajt a Fiumicino repülőtér kifutópályáján, ahol mintegy két kilométer után sikerült megállnia. Az utolsó pár száz métert bal oldalára dőlve tette meg. A kivezényelt tűzoltók habbal fecskendezték a gép bal oldalát, hogy a súrlódástól felforrósodott hajtómű ne gyulladhasson ki, az utasok pedig mentőcsúszdákon hagyták el a gépet.

David Morgan elmondta, a kényszerleszállást követően négy utas szorult orvosi ellátásra – hárman az idegesség, egy asszony pedig a terhessége miatt –, de egyiküket sem kellett kórházba szállítani.

A pilóta szerint a gép személyzetének valamennyi tagja úgy tette a dolgát a rendkívül nehéz helyzetben, „ahogy az a nagykönyvben meg van írva”, és a Wizz Air büszke a csapatra, minden bizonnyal külön ünnepséget szervez a tiszteletükre. Azt is hozzátette, hogy a pilótáknak rendkívül ritkán kell hasonló helyzeteket megoldaniuk, de felkészültek ezekre a rendkívüli esetekre is.

David Morgan azt is elmondta, hogy az olasz és a magyar hatóságok, valamint az Airbus társaság és a Wizz Air-gépek szervizelését végző Lufthansa Technik társaság képviselői is vizsgálják a szombati kényszerleszállás körülményeit.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.