Repülőbaleset: fényvillanás vakíthatta meg a pilótát

Fényvillanás vakíthatta meg a pilótát közvetlenül azelőtt, hogy a repülő leszállás közben balesetet szenvedett San Franciscóban.

WA
2013. 07. 11. 4:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Deborah Hersman, az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NTSB) vezetője közölte szerdán, hogy a hivatal vizsgálja a pilóta állítását, amely szerint fényvillanás vakította meg, amikor a gép 152 méteres magasságban volt, és leszállni készült. Hersman a szombati baleset óta tartott negyedik sajtótájékoztatóján nem kívánt találgatásokba bocsátkozni, hogy mi okozhatta a fényvillanást, de egyes hírügynökségek értelmezése szerint a földről irányított lézersugár vakíthatta meg a pilótát.

Hersman az addigi vizsgálatokat összegezve arról is beszámolt, hogy a kemény landolás után a légikísérők – tolmácsolva a pilóták utasítását – azt mondták az utasoknak, hogy nem kell evakuálni a gépet. Másfél perccel később aztán mégis elkezdődött a kimenekítésük, miután az egyik légi kísérő lángokat pillantott meg a repülőgép külső részén. Az amerikai légi biztonsági előírások szerint ennyi idő alatt, azaz másfél percen belül kell kimenekíteni minden utast és a személyzet minden tagját egy bajba került gépről.

A személyzet tagjai kihallgatásakor azt mondták, hogy a gépen belül csak az evakuálás megkezdése után csaptak fel a lángok.

Az Asiana Airlines Boeing 777-es gépe szombaton San Franciscóban landoláskor kicsúszott a leszállópályáról, és egy része teljesen kiégett. Még mielőtt a gép érintette a betont, a farokrésze nekicsapódott egy tengeri védőgátnak, és leszakadt. A gépen 291 utas és 16 fős személyzet tartózkodott. Hivatalos adatok szerint ketten – két kínai lány – meghaltak és több mint száznyolcvanan megsérültek. Az ütközés lendülete három légikísérőt kiröpített a gépből, de ők életben maradtak.

Továbbra sem tudni pontosan, hogy mi vezetett a katasztrófához, de a korábbi tájékoztatókon ismerté vált, hogy a pilóták csak későn – alig 60 méteres magasságban – vették észre, hogy a landoláshoz szükségesnél 25 százalékkal kisebb sebességgel haladnak. Kiderült az is, hogy a leszállást végrehajtó pilóta más géptípusokon 10 ezer órát repült ugyan, de Boeing-777-esen csupán 43-at.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.