Tempomatra volt kapcsolva a repülőgép, mielőtt lezuhant

A pilóták néhány tíz méteres magasságban kapcsoltak, hogy gyorsabban kellene menniük, ha épségben akarnak landolni.

NT
2013. 07. 10. 7:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Deborah Hersmannak ez már a harmadik részletes sajtótájékoztatója volt a két halálos és 182 sérült áldozatot követelő katasztrófa körülményeiről. A sérültek közül még öten válságos állapotban voltak kedden.

Mielőtt a leszállópályához ért a gép, a hátsó vége nekicsapódott egy tengeri védőgátnak és leszakadt. A nyitottá vált utastérből két légiutas-kísérő kiesett, és a leszállópálya szélére zuhant. Ezt sérülésekkel, de túlélték – tette hozzá az NTSB elnöke.

Számos körülmény tisztázatlan még, például nem zárható ki teljesen, hogy a pilóták esetleg kábítószert vagy alkoholt fogyasztottak, mert a baleset utáni drog- és alkoholteszt csak az amerikai légitársaságok pilótáira nézve kötelező – mondta. Hersman a tragédia végső okaként továbbra sem jelölt meg semmilyen tényezőt, de az eddigi ismeretek szerint a vizsgálat a pilóták hibájára koncentrál.

Már korábban ismertté vált, hogy noha a leszállást végrehajtó pilóta más géptípusokon 10 ezer órát repült, a Boeing 777-esen csupán 43-at, ami azt jelenti, hogy csak félig végzett a típus megismerésével. A másodpilóta, aki egyúttal az első pilóta oktatója volt, több mint 12 ezer órát repült már, de most először volt oktató, és a két pilóta most először alkotott párost.

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a gép miért nem az előírt sebességgel haladt leszállás előtt, mindenesetre a sebességtartásért végső soron a pilóták a felelősek, függetlenül attól, hogy használják-e a tempomatot – mondta az NTSB elnöke.

A gépen 291 utas és 16 fős személyzet tartózkodott. Hivatalos adatok szerint ketten meghaltak és több mint száznyolcvanan megsérültek. Mindkét halott kínai: egy 16 és egy 17 éves lány. Ők a gép hátsó részében utaztak, és holttestükre a gépen kívül bukkantak rá a mentőalakulatok. A hatóságok szerint nem kizárt, hogy az egyik kínai lány nem landoláskor halt meg. Halálát az okozhatta, hogy a baleset utáni káoszban elgázolta az utasok segítségre siető mentőkocsik egyike. A sérülései legalábbis erre utalnak. Igazságügyi orvosszakértők már megkezdték a holttest vizsgálatát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.