Az elmúlt tíz évben most tartották meg ötödször az Éber sas fedőnevű gyakorlatot, de a kedd-szerdai manővernek különös jelentőséget kölcsönöz, hogy az orosz–amerikai viszony az elmúlt hónapokban jelentősen megromlott, egyebek között a szíriai helyzet és az Edward Snowdennek, az amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) volt informatikusának kiszivárogtatásai nyomán kirobbant adatgyűjtési botrány miatt.
A légi gyakorlat lényege az együttműködés – szögezte le Patrick Carpentier, a közös, amerikai–kanadai Észak-amerikai Légtérvédelmi Parancsnokság (NORAD) ezredese. A manővert orosz tisztek kísérték figyelemmel a NORAD két bázisán, Anchorage-ban és Colorado Springsben, valamint ezzel egyidejűleg a NORAD emberei a habarovszki orosz bázison.
A gyakorlat során azt modellezték, hogy egy Boeing 757-es utasszállítót nem sokkal a felszállás után gépeltérítők a hatalmukba kerítenek. Első nap – kedden – Alaszkából szállt föl a Boeinget jelképező kis repülőgép, a manőver második napján Oroszországból. Az első nap két kanadai F18-as vadászgép fogta el az „utasszállítót”, és kísérte végig Alaszka nyugati partjai mentén, majd az államhatáron – a Bering-szoros fölött – átadta három orosz Szuhoj (Szu-27-es) vadászgépnek, amelyek Anadirba, az orosz légierő bázisára kísérték. Másnap az orosz gépek fogták el, és adták át a polgári gépet az amerikai–kanadai légtérvédelemnek.