Ezt közösen unja a németek kétharmada

A németek kétharmada unalmasnak tartja a választási kampányt, de a pártok tervei iránt nagyobb az érdeklődés, mint négy éve, különösen az interneten.

BuL
2013. 09. 19. 21:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az úgynevezett választási automatát (Wahl-O-Mat) csütörtökig csaknem tízmillióan használták, ami több mint egyharmados növekedés a legutóbbi, 2009-es kampányban regisztrált 6,7 millióhoz képest. Az országos politikai oktatási központ (BPB) internetes alkalmazása a pártprogramokból kiemelt tételmondatokon alapul. A felhasználó az „egyetértek”, „nem értek egyet”, „nincs véleményem” lehetőségekkel reagálhat a 38 kijelentésre, majd a program a válaszok alapján felméri, hogy világlátása melyik párt szemléletéhez áll legközelebb.

A vezető politikusok iránt is jelentős az érdeklődés. Az infokommunikációs ágazat szakmai szervezete, a Bitkom felmérése szerint a Wikipédia netes lexikonban az utóbbi egy hónapban csaknem 132 ezerszer – naponta nagyjából 4400-szor – keresték ki németországi internetezők az Angela Merkelről készült szócikket, a konzervatív kancellár szociáldemokrata kihívója, Peer Steinbrück szócikkét pedig csaknem 108 ezerszer olvasták el.

A Twitteren Steinbrück követőinek száma harminc nap alatt 22 százalékkal nőtt, így elérte az 56 ezret. Merkel nem twitterezik, szóvivője, Steffen Seibert viszont 112 ezer követővel a legsikeresebb német politikai szereplő a mikroblogon.

A Facebookon Angela Merkel rajongótábora harminc nap alatt nagyjából 22 ezer fővel, 6 százalékkal bővült, meghaladta a 360 ezret. Peer Steinbrück nagyságrendekkel lemaradt, de tábora jóval nagyobb ütemben bővül, harminc nap alatt 45 százalékot növekedve elérte az 50 ezer főt.

A vasárnapi választással véget érő kampány témái és a fontosnak számító ügyek között nincs sok átfedés az idei választási kampányban. A mindenkori kancellár fizetéséről például jóval több szó esett, mint a pénzügyi piacok szabályozásának szigorításáról, és a politikusok többet vitáztak a Zöldek vegetárius nap nevű ötletéről, vagyis arról, hogy a közpénzből finanszírozott menzák hetente egyszer húsmentes ételeket kínáljanak, mint arról, hogy miként lehet megfékezni az élelmiszerek drágulását.

A választók elégedetlenek is a kampánnyal. A Forsa közvélemény-kutató intézet felmérése szerint a németek 67 százaléka úgy véli, a kampány nem vagy egyáltalán nem érdekes. A kampányt érdekesnek találók aránya 20 százalékos, és száz megkérdezettből csupán hárman tartják nagyon érdekesnek a pártok harcát a szavazatokért.

A pártok kampánytéma-választásaival a németek szűk többsége elégedett, 46 százalékuk szerint viszont nem sikerült eltalálni az embereket igazán érintő ügyeket, és 62 százalékuk szerint a pártoknak alaposabban kellene tájékoztatniuk a terveikről a választókat ahhoz, hogy kellően megfontolt döntést hozhassanak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.