21 hónap után újabb holttestet találtak a Costa Concordián

A tárgyaláson kiderült: a kapitány az ütközés után egy órán keresztül csak telefonált, majd elhagyta a hajót.

BL
2013. 10. 08. 16:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az olasz tűzoltóság búvárai a hajó még víz alatt levő részén találták meg a holttestet, melyet még nem hoztak felszínre. A jól felismerhető egyenruha miatt a tetemet Russell Rebellóval azonosították, a Costa Concordia indiai pincérével, akinek a hajó ezen a részén volt a kabinja.

A huszonegy hónapja a vízben levő tetem minden kétséget kizáró azonosításához DNS-vizsgálat is szükséges lesz. Továbbra is keresik egy szicíliai utas, Maria Grazia Trecarichi holttestét. A két eltűnt áldozat felkutatása a Costa Concordia szeptember 17-i függőleges helyzetbe emelése után kezdődött el.

A toscanai Grosseto bíróságán kedden folytatódott perben Simone Canossát, az óceánjáró térképészét hallgatták meg tanúként. Canossa megerősítette a hajó más tisztjeinek korábbi kijelentéseit, miszerint Francesco Schettino kapitány parancsára új útvonalat rajzolt. Így a Costa Concordia a kijelölt öt mérföld helyett félmérföldes távolságban haladt el Giglio szigetének partjaitól. A térképész hozzátette, Schettino egy ismerősének akart a kedvében járni azzal, hogy az óriási hajóval „bókol” a szigetnek.

Hangsúlyozta, hogy Schettino az ütközés utáni első órát telefonálással töltötte, a Costa Crociere hajótársasággal egyeztetett, és a kapitány csak tisztjei többszörös kérésére adta ki az evakuálási parancsot. Canossa elmondta, hogy Schettino kezdetben segített az utasoknak a menekülésben, később azonban kapitányi egyenruháját civil ruhára cserélte le. Ebben hagyta el a hajót, miközben a süllyedő Costa Concordián még utasok voltak.

Hétfőn az első tisztet, Giovanni Laccarinót hallgatták meg. Ő is azt mondta, hogy az útvonal-változtatásról Schettino kapitány döntött az előtt, hogy a hajó elindult volna Civitavecchia kikötőjéből. Erről nem tudott sem az illetékes kikötőkapitányság, sem a hajótársaság. Schettino parancsára a hajó térképésze új útvonalat rajzolt meg. Schettino a Costa Concordia egy előző útján is megpróbált már minél közelebb hajózni Giglióhoz, de akkor ezt a rossz idő megakadályozta – számolt be róla a tanú.

Iaccarino elmondta, pihenőn volt a kabinjában, amikor a hajó a szikláknak ütközött. „Borzalmas ütközés volt, a hajó beleremegett, és minden a földre esett” – mondta. Azonnal a gépházba sietett, s látta, hogy súlyos a helyzet, a hajóba ömlött be a tengervíz. Visszaemlékezése szerint Schettino a fejét fogva így kiáltozott: „Mit tettem! Mit tettem!”

Schettino védőügyvédje az újságíróknak azt hangsúlyozta, hogy a módosított útvonal is biztonságos lett volna, ha a kormányos követi a kapitány parancsait. Schettino szerint ugyanis az indonéz kormányos követett el hibát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.