Kritikus a helyzet a fővárosban

Egyre elviselhetetlenebb a helyzet a légszennyezés miatt, emiatt csak Pekingben 6 új metrót adnak majd át.

GB
2013. 11. 05. 1:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szakértők szerint ugyanis a városi vasúthálózatok kiépítése lehet a súlyos levegőszennyezés elleni küzdelem egyik módja, amennyiben sikerül a jelentős károsanyag-kibocsátó autókból a metrószerelvényekbe terelni a lakosságot.

A fővárosban, ahol az önkormányzat is elismerte, hogy kritikus a helyzet, az év végéig hat új metróvonal megépítésébe kezdenek, együttes hosszuk meghaladja majd a 90 kilométert. Lesznek közöttük olyanok, amelyek a belváros tömegközlekedését tehermentesítik, mások az agglomerációba vezetnek majd.

Jelenleg 17 földalatti vonalat vehetnek igénybe a pekingiek, 456 kilométer távon. A metrókocsik munkanapokon naponta körülbelül tízmillió utast szállítanak.

A húszmillió feletti népességű Peking és Sanghaj mellett más nagyvárosokból is metróépítéseket jelentettek. Összesen 35 városban folynak ehhez kapcsolódó beruházások, mintegy 800 milliárd jüan (1 jüan = 36 forint) értékben. A kelet-kínai Csianghszi tartomány székhelyén, a csaknem ötmilliós Nancsang városban például öt metróvonal épül 168 kilométer hosszan. Összesen több mint 70 vonal kiépítése van folyamatban, s a már jóváhagyott beruházásokkal a költségek majdnem a duplájára fognak rúgni.

A kínai tudományos akadémia kutatásának eredménye szerint a gépjárművek kibocsátása a fővárosban 22,2 százalékban járul hozzá az egészségre különösen veszélyes 2,5 mikron, vagy annál kisebb porszemcsék koncentrációjához (PM2,5), vagyis nagyobb mértékben, mint az ipari üzemek.

Egyébként nyilvánosságra került: Kínában országos hálózatot hoznak létre, amely a PM2,5 mérést fogja végezni – eleinte csak a különösen veszélyeztetett térségekben.

A levegőszennyezés kérdése folyamatosan az érdeklődés középpontjában van Kínában, és hetekig folyt róla élénk vita idén januártól, amikor például Pekingben az erre vonatkozó mutatószám többszörösen meghaladta a kritikus szintet, és volt olyan nap, amikor az Egészségügyi Világszervezet (WHO) által biztonságosnak mondott határérték harmincszorosát is elérte.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.